به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: امسال حجم دریافتی ما از دولت برای احداث و تکمیل خطوط مترو کاهش داشت و این موضوع مختص مشهد نبوده و یک موضوع کشوری است.
او با بیان اینکه دولت مجوز انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط ۳ قطار شهری را صادر کرده است، افزود: دولت در گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان غیر از بحث اوراق به قطار شهری مشهد اختصاص میداد که اکنون این اعتبار به حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: از طرفی هزینههای ساخت هم افزایش یافته و این موضوع بر سرعت کار تأثیر منفی گذاشته است بهطوری که در فاز یک خط ۳ قطار شهری که باید تا امروز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، ۵۰ درصد پیشرفت دارد.
کیامرز بیان کرد: خط ۳ قطارشهری مشهد بهطول ۳۰ کیلومتر از مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش میدهد و در شرایط سخت اعتباری و اقتصادی، شورای شهر مشهد بهخوبی پای کار ایستاد و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد، اکنون ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط سوم قطارشهری مشهد نیاز است و تا کنون در این خط هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
او تصریح کرد: مسیر ۵ کیلومتری این خط از میدان شهدا تا بابالجواد (ع) و پایانه مسافربری امام رضا (ع) تا سال ۱۴۰۰ آماده مسافرگیری میشود.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد از پیشرفت ۶۰ درصدی ایستگاه بابالجواد (ع) خط ۳ قطار شهری هم خبر داد وتاکید کرد: این ایستگاه در ۳.۵ طبقه در دست ساخت است. ایستگاه میدان شهدا در خط ۳ پیچیدهترین کارگاه کشور است.
کیامرز اظهار کرد: مشابه این کارگاه در کشور وجود ندارد و در این کارگاه دو ایستگاه در خطوط ۳ و ۴ در یک تراز به هم میرسند، این ایستگاه با عرض ۵۰ متر، عریضترین ایستگاه قطارشهری در کشور است که در دو طبقه ساخته میشود.
او در خصوص خط ۴ قطار شهری با بیان اینکه پیشبینی میشود تا سال ۱۴۰۰ حفاری تونل خط چهارم نیز آغاز شود،تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که برای تسریع ساخت خط ۴ مترو در مشهد انجام دادیم این است که عملیات شفت را آغاز کردیم تا سال بعد که دستگاه حفار کارش در خط ۳ به پایان میرسد، بلافاصله حفاری خط ۴ را آغاز کند، در حال حاضر در انتهای مهر مادر زمینی را تملک و شفت را آغاز کردهایم که حدود ۹ ماه دیگر این مرحله هم به پایان میرسد و تا پایان امسال حفاری خط ۴ را آغاز میکنیم.
انتهای پیام// ف.غ