مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: طرح راهبران شغلی با هدف توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت و پایدارسازی اشتغال مددجویان در حال اجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد داورزنی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: از پارسال تاکنون این نهاد با سیاست توانمندسازی مددجویان با محوریت ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در تلاش است که با شناسایی مددجویان مستعد اشتغال و تعیین درجه مهارت و توان اجرایی آن‌ها توسط مشاورین و همچنین ارائه آموزش به منظور ارتقای سطح علمی و مهارتی آن‌ها را به خود کفایی برساند.

او در خصوص اشتغال زایی مددجویان افزود: شناسایی طرح اجرایی، بررسی کارشناسی طرح‌ها، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، پیاده‌سازی و بهره‌برداری نهایی از مراحل فرایند اجرای طرح‌های راهبردی شغلی مددجویان ازجمله اقدامات ما درخصوص ایجاد فرصت شغلی به شمار می‌رود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار ادامه داد: یکی از موضوعاتی که معمولا مددجویان کمیته امداد با آن مواجه هستند این است که ریسک پذیری این را ندارند تا خودشان یک کار را راه اندازی کنند، برای برطرف کردن این مشکل ما در اجرای طرح راهبران شغلی مدد جو را از ابتدا تا فروش محصول آن‌ها همراهی می‌کنیم.

داورزنی بیان کرد: توانمند سازی مددجویان و زمینه سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های این نهاد است و در این زمینه استفاده از دانش و امکانات راهبران شغلی در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

او تصریح کرد: هم‌اکنون راهبران شغلی فعال در رشته‌های مختلف اعم از گوهر تراشی، قالی‌بافی، حمل ونقل، خیاطی، صنایع‌دستی، دام سبک، پرورش بوقلمون با این نهاد همکاری خود را آغاز کرده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار با اشاره به استفاده از ظرفیت راهبران شغلی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح راهبران شغلی بهره‌گیری ازتوان آن‌ها درسهولت دسترسی به مواد اولیه و زمینه تولید، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری است که با استفاده از این ظرفیت می‌توانند به یاری مددجویان جویای کار بشتابند.

داورزنی اظهار کرد: در مدل خویش‌فرمایی، مددجو باید در خصوص تمام فرآیند‌های مربوط به مدیریت منابع مالی، بازاریابی، بازار سازی و برند سازی محصولات تولیدی فعال باشد، اما در مدل راهبران شغلی این موارد بر عهده راهبر شغلی خواهد بود و مددجو فقط به تولید محصول خواهد پرداخت.


او افزود: در طرح راهبران شغلی، فعال اقتصادی و کارآفرین پس از تایید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار ادامه داد: همکاری بین کمیته امداد و راهبران شغلی بدین معناست که کمیته امداد از این پس در برخی عرصه‌های اقتصادی که مددجویان خواهان دریافت تسهیلات و ایجاد شغل هستند، آنان را به کارآفرین معرفی می‌کند و راهبر شغلی همه مراحل ایجاد اشتغال برای یک مددجو را برعهده می‌گیرد و مددجو پس از دریافت تسهیلات زیر نظر راهبر شغلی اقدام به تولید محصول خواهد کرد.

داورزنی بیان کرد: از مزیت‌های این طرح تضمین خرید محصولات تولیدی مددجویان توسط راهبران شغلی است که در این روش مددجویان دغدغه و نگرانی از بابت بازاریابی و فروش محصول خود را نخواهند داشت.

او تصریح کرد: پارسال مبلغ ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای ایجاد ۳۶۷ فرصت شغلی از محل صندوق ولایت، سامانه کارا و تسهیلات ارزان قیمت تخصیص پیدا کرده است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار