کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند تا ماه سپتامبر شمار قربانیان کرونا در آمریکا به ۲۰۰ هزار نفر برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه روز گذشته مقامات آمریکا محدودیت‌های کرونایی را در این کشور لغو کردند، کارشناسان مطرح در زمینه بیماری یابی پیش‌بینی کردند تا ماه سپتامبر (شهریور و مهر) شمار قربانیان کرونا در آمریکا به رقم ۲۰۰ هزار نفر برسد.

«آشیش جها» رئیس موسسه بهداشت جهانی هاروارد، در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان روز گذشته گفت چنانچه اقدام جدی صورت نگیرد، شمار قربانیان آمریکا همین‌طور افزایش خواهد یافت. او گفت «حتی اگر موارد فزاینده‌ای هم نداشته باشیم، اگر اوضاع را همین‌طور نگه داریم، منطقی به نظر می‌رسد که انتظار داشته باشیم در ماه سپتامبر شمار موارد فوتی به ۲۰۰ هزار برسد و این فقط برای ماه سپتامبر است، حال آنکه همه‌گیری در ماه سپتامبر تمام نمی‌شود.» این کارشناس در ادامه از اوضاع آتی آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت «واقعا نگران آن هستم که در هفته‌ها و ماه‌های آتی کجا خواهیم بود.»

روز گذشته تعداد کل قربانیان آمریکا ۱۱۲ هزار و ۷۵۴ نفر بود که بالاترین آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در جهان محسوب می‌شد. «جها» در این خصوص گفت این آمار مستقیما به این مسئله پیوند خورده است که آمریکا تنها کشور بزرگ در جهان است که بدون آنکه شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آن به یک سطح کنترلی برسد، در طول ۱۴ روز شمار افراد کرونا مثبت در سطح ۵ درصد و یا کمتر باقی بماند، محدودیت‌ها را لغو کرده است. او در ادامه گفت مرگ چیزی نیست که بگوییم سرنوشت بوده است، می‌توان با انجام آزمایشات و ردیابی بیماران، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده گسترده از ماسک از این بیماری جلوگیری کرد.

آمار‌ها نشان می‌دهد که چندین ایالت آمریکا شاهد جهش شیوع کرونا در روز‌های اخیر بوده‌اند که این نگرانی کارشناسانی مانند «جها» را برانگیخته است که می‌گویند مقامات خیلی زودتر از زمان مناسب آن بازگشایی‌ها را آغاز کردند. در ایالت‌هایی مانند نیومکزیکو، یوتا، آریزونا میزان ابتلا تا ۴۰ درصد در هفته منتهی به یک‌شنبه گذشته افزایش یافته است. ایالت‌های آرکانزاس و فلوریدا از دیگر نقاطی هستند که بار دیگر شیوع کرونا در آن‌ها شدت یافته است.

از سوی دیگر کارشناسان بهداشتی نگران معترضانی هستند که از زمان مرگ جورج فلوید برای اعتراض به نژادپرستی به خیابان‌های آمریکا آمده اند. نگرانی این کارشناسان از آن جهت است که در این تظاهرات‌ها فاصله اجتماعی حفظ نمی‌شود و معترضان از ماسک استفاده نمی‌کنند.

براساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون در آمریکا دو میلیون و ۶۶ هزار و ۴۰۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از میان آن‌ها ۱۱۵ هزار و ۱۳۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار