داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا حاکی از آن است که مجموع بدهی‌های ملی این کشور برای اولین بار در تاریخ از ۲۶ تریلیون دلار فراتر رفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد این هفته مجموع بدهی‌های ملی این کشور برای نخستین بار در تاریخ به ۳۴۵، ۵۱۲، ۷۵۱، ۰۰۳، ۲۶ دلار رسیده است. کارشناسان درگیری اقتصاد آمریکا با همه‌گیری کرونا را یکی از عوامل اصلی این مسئله عنوان می‌کنند.

دولت ترامپ از ماه مارس تاکنون بیش از پنج تریلیون دلار برای حمایت از اقتصاد این کشور در میان همه‌گیری کرونا تزریق کرده است. در ۲۷ مارس لایحه «یارانه ویروس کرونا و امنیت اقتصادی» در کنگره به تصویب رسید که شامل دو تریلیون دلار بود و در ماه مه نیز لایحه «بازیابی اقتصادی و بهداشتی» معادل سه تریلیون دلار به تصویب رسید.

صبح روز گذشته، وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش ماهانه خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد کسری بودجه دولت فدرال برای هشت ماهه نخست سال مالی فعلی که از اول اکتبر ۲۰۱۹ آغاز شده به ۱.۸۸ تریلیون دلار رسیده است - که این رقم بالاتر از کسری یک سال مالی کامل ۱۲ ماهه در تاریخ این کشور است. در این گزارش آمده کسری هشت ماه نخست سال مالی جاری بیش از دو برابر کسری مدت مشابه در سال مالی ۲۰۱۹ که برابر ۷۳۸.۶ میلیارد دلار بود، است.

بدهی‌های آمریکا در چند سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است و این مسئله با تعطیلی‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا که از اواسط سال ۲۰۲۰ شروع شد به اوج خود رسیده است. بر اساس گفته بنیاد پیتر جی پترسون، آمریکا هر روز فقط ۱ میلیارد دلار صرف بهره می‌کند. در عین حال، بدهی فدرال این کشور ۱۷۹۰۰۰ دلار به ازای هر خانواده و یا ۷۰ هزار دلار برای هر فرد رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اقتصاد آمریکا به بدهی وابسطه هست
آخرین اخبار