سیدحسن میرعماد گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۸۵ طرح عمرانی و تولیدی با اعتبار ۵۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدحسن میرعماد رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در سطح این استان طی هفته جهاد کشاورزی ۸۵ طرح عمرانی و تولیدی افتتاح خواهند شد گفت: این طرح‌ها ۵۲۵ میلیارد ریال اعتبار به خود اختصاص داده‌اند.

او با بیان اینکه ۲۲ طرح تولیدی به اعتبار ۳۱۲ میلیارد ریال در این هفته افتتاح خواهد شد افزود: در هفته جهاد شاهد بهره‌برداری از ۶۳ طرح عمرانی بااعتبار ۲۱۳ میلیارد ریال خواهیم بود که عمدتاً سامانه‌های آبیاری، راه بین مزارع، کانال‌های انتقال آب، آبیاری تخت فشار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه پراکندگی خوبی بین پروژه‌های قابل‌افتتاح در سطح استان وجود دارد تصریح کرد: مجموع اشتغال طرح‌های قابل‌افتتاح در هفته جهاد کشاورزی سمنان ۵۹۲ نفر مستقیم و ۸۸۶ نفر غیرمستقیم است.

او با بیان اینکه هزار و ۱۶۶ خانوار از مزیت‌های این طرح‌ها در سطح استان بهره‌مند می‌شوند تصریح کرد: عمده طرح‌های تولیدی استان سمنان نیز در بخش دامداری و دام‌پروری، صنایع تبدیلی، باغداری و مزارع و غیره است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه ۲۲ میلیارد تومان طرح سامانه‌های آبیاری نوین در سطح استان در دست اجرا است گفت: فقط در یک منطقه توران بیارجمند در شهرستان شاهرود سه میلیارد تومان کار زیربنای کشاورزی صورت گرفته تا بتوانیم مشکلات بخش کشاورزی را رفع کنیم.

میرعماد بابیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ هکتار آماده‌سازی و تسطیح اراضی برای کشاورزی در سطح استان انجام‌شده است گفت: احیا و مرمت قنوات به‌عنوان مطمئن‌ترین منابع تأمین آب به‌خصوص در مناطق حاشیه کویر که این روز‌ها به‌شدت نیز در حال تهدید هستند در زمره دیگر اقدامات جهاد در سال گذشته بوده است.

او افزود: سال گذشته شش و نیم میلیارد تومان فقط در بخش مرمت احیای قنوات سرمایه‌گذاری شده که البته با توجه به بارندگی‌هایی که انجام شد و افزایش کیفی آب قنوات، خوشبختانه نتیجه‌بخش بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه یک‌میلیون و ۶۲۰ هزار رأس دام سبک در استان وجود دارد بیان کرد: ۱۰۰ هزار دام سنگین در این استان وجود دارد که ۱۵ درصد آن مربوط به شتر است همچنین ۳۹۵ واحد مرغ گوشتی فعالیت دارند که ظرفیت تولیدی آن‌ها سالانه ۹ میلیون و ۸۷۰ هزار قطعه است.

میرعماد با بیان اینکه حجم جوجه‌ریزی استان سمنان سالانه ۲۶ میلیون قطعه است تصریح کرد: در این استان ۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود همچنین ۴۲ واحد مرغ تخم‌گذار در استان فعالیت دارند که پیش بینی می‌شود بتوانند ۲۸ هزار تن تخم‌مرغ در سال تولید کنند.

گفتنی است، هفته جهاد کشاورزی  از بیست و یکم تا بیست و هفتم خردادماه با عنوان کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.