سیف پناهی گفت: ۱۶ قطعه کبک و یک قطعه جغد که از شکارچیان کشف و ضبط شده بود، امروز آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرهاد سیف‌پناهی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست سقز گفت: در رابطه با شکار این پرندگان، تعداد ۵ نفر شناسایی و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

او افزود: ۷ قطعه کبک دیگر نیز چندی پیش که از متخلفان کشف و ضبط شده بود در طبیعت منطقه آزاد شدند و قفس‌های این پرندگان نیز پس از رهاسازی آتش زده شدند.

سیف‌پناهی با اشاره به اینکه این پرندگان حق زیست در منطقه را دارند و باید مردم هم در حفاظت از آن‌ها همکاری کنند، گفت: همراه با آزادسازی این کبک‌ها که در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق این شهرستان صورت گرفت یک قطعه جغد نیز که از شکارچی غیرمجاز کشف و ضبط شده بود آزاد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز با بیان اینکه، نگهداری، حمل و زنده‌گیری حیوانات وحشی ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود، ادامه داد: اکنون فصل تخم‌گذاری بعضی از پرندگان است و باید مردم و شکارچیان از صید خودداری کنند.

او اضافه کرد: کبک با جثه‌ای متوسط، پرنده‌ای کوچنده از تیره قرقاولان است که در بخش‌هایی از اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه زندگی می‌کنند.

سیف‌پناهی بیان کرد: در این شهرستان تاکنون بیش از ۳۵۰ گونه گیاهی، ۸۰ گونه پرنده و ۱۷ گونه از پستانداران شناسایی شده که لک‌لک، عقاب طلایی، هما، قرقی، مرغ حق، کبک، قوچ و میش، شغال و میش مرغ از جمله گونه‌های شاخص و نادر این منطقه است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.