جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

قرارگاه مقابله با سرقت در استان‌ها شکل‌گرفته است

سردار قاسم رضایی گفت: قرارگاه مقابله با سرقت در تهران بزرگ و همچنین استان‌ها با محوریت فرماندهی انتظامی هر استان شکل‌گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سردار سرتیپ قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سمنان گفت: در زمینه مقابله با سرقت طبق دستورات فرمانده ناجا، قرارگاه مقابله با سرقت در تهران بزرگ و همچنین استان‌ها با محوریت فرماندهی انتظامی هر استان شکل‌گرفته و با جدیت در زمینه مقابله با این نوع جرائم کار عملیاتی می‌شود.

او بیان اینکه این استان از لحاظ آرامش دارای وضعیت خوبی است، گفت: علیرغم اینکه سمنان مسیر تردد میلیون‌ها زائر رضوی محسوب می‌شود خوشبختانه امنیت خوبی دارد.

سردار سرتیپ رضایی بیان کرد: سمنان از لحاظ شاخص‌های اجتماعی نیز وضعیت خوبی دارد و آنطور که فرمانده انتظامی استان سمنان در گزارشی به فرماندهی ناجا اعلام داشت عمده دغدغه این استان سرقت‌های خرد است که برای مقابله با این مقوله نیز برنامه‌های خاصی تدارک دیده‌ شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه قطع به‌یقین دغدغه مردم در زمینه سرقت بجا و درست است، اما در زمینه وقوع جرم و سرقت  باید علل و مسائل مرتبط به آن بررسی شود، گفت: با توجه به گستردگی کشور و محدودیت‌هایی که در امکانات و نیرو‌های پلیس وجود دارد خوشبختانه شاهد رشد کشف سرقت و جرائم بوده‌ایم.

او بابیان اینکه دغدغه جدی مردم در زمینه سرقت بصورت قرارگاهی در سطح ناجای کشور دنبال می‌شود، تصریح کرد: کار قرارگاهی به این مفهوم است که اقدام قابل‌توجه با اولویت‌بندی در زمینه کشف جرائم حوزه سرقت انجام خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های استان سمنان مجاورت با کویر است که رصد آن ‌یکی از وظایف ناجا است،گفت: استفاده از فناوری پایش هوایی و راه‌اندازی پایگاه رصد هوایی برای این موضوع در دستور کار است و امیدواریم با کمک دولت، استاندار سمنان و همچنین مسکن و شهرسازی بتوانیم سمنان را به عنوان پایلوت پایگاه‌های پایش هوایی ناجا انتخاب کنیم.

رضایی بابیان اینکه پایش هوایی در زمینه کاهش تصادفات و کنترل کویر و رصد ناموزون محموله‌های مواد مخدر به طور قطع مؤثر است، بیان کرد: آزمایش‌های پروازی این پایش امروز انجام و پاسخ‌ها نیز مثبت بود لذا امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم شاهد راه‌اندازی و تجهیز بیشتر این پایگاه باشیم.

او افزود: موضوع دیگری که در سمنان و دیگر نقاط کشور باید پیگیری شود مواد مخدر است، در این راستا اقدامات مثبتی را در مرز‌ها داشته‌ایم، اما هنوز هم صد درصد مرز‌ها انسداد نشده‌اند که بخشی از آن البته به اعتبارات بازمی‌گردد و از دولت و مجلس یازدهم این انتظار می رود که نگاه خوبی به دغدغه مردم داشته باشند.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با ابراز اینکه انسداد مرز‌ها به‌خصوص مرز‌های شرقی باید در اولویت دولت و مجلس قرار گیرد، افزود: انتظار می‌رود که در مجلس یازدهم اقدام مثبتی در زمینه انسداد مرز‌ها رخ دهد همان‌طور که دغدغه و فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که می‌فرمایند اگر مبادی ورودی و خروجی کشور کنترل نشود به هیچ‌یک از اهداف نخواهیم رسید، این موضوع است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.