تاکنون ۳۰۰ نفر برای شرکت در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان گیلان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد مهدی قربانیان،رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان گفت:  با توجه به اتمام مهلت ثبت نام در سایت www.my.oghaf.ir، تمهیداتی اندیشیده شده که از علاقمندان برای شرکت در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم به صورت حضوری در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها ثبت نام به عمل آید.

او با بیان اینکه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم استان گیلان از دهم تا هفدهم ماه آینده به صورت منطقه‌ای در پنج منطقه برگزار می‌شود، افزود: مسابقات قرآنی منطقه یک شامل شهر‌های رشت و خشکبیجار، کوچصفهان، لشت نشا، خمام و سنگر از هفدهم تا نوزدهم به میزبانی رشت برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان  گفت: مسابقات قرآنی منطقه دو شامل شهر‌های بندرانزلی، آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر یازدهم ماه آینده " تیر" به میزبانی شهرستان آستانه اشرفیه و مسابقه‌های منطقه سه شامل شهر‌های لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، رودسر و املش چهاردهم ماه آینده به میزبانی لاهیجان برگزار می‌شود.

محمد مهدی قربانیان گفت: در منطقه چهار، قاریان و حافظان شهر‌های آستارا، تالش، ماسال و رضوانشهر دهم ماه آینده به میزبانی تالش در منطقه پنج نیز فعالان قرآنی شهر‌های شفت، صومعه سرا، فومن و رودبار پانزدهم ماه آینده به میزبانی فومن رقابت می‌کنند.

او با بیان اینکه این مسابقات در رده سنی بزرگسالان "بالای ۱۸ سال" در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این مسابقه‌ها در رشته‌های حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵، ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل، قرائت، دعا خوانی، اذان، تواشیح و همخوانی قرآن و تفسیر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام /عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.