در حالی که تنش‌ها میان دو کره به شدت افزایش یافته است، مقامات سئول از انجام مانور نظامی در مرز‌های شرقی این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، مقامات ارتش سئول امروز اعلام کردند در ساحل شرقی این کشور مانور نظامی شلیک گلوله انجام می‌دهند، این در حالی است که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره به شدت افزایش یافته است و پیونگ یانگ تهدید کرده است با همسایه جنوبی خود به مانند دشمن رفتار خواهد کرد.

رزمایش مذکور ابتدا قرار بود یک ماه نیم پیش برگزار شود، اما به دلیل شرایط بد آب و هوا و اینکه مقامات سئول پیش‌بینی کردند ممکن است با تاخیر در انجام این رزمایش از خشم پیونگ‌یانگ کاسته شود برنامه برگزاری آن امروز اعلام شد.

ماه گذشته، کره شمالی به رزمایش مشابهی از سوی سئول واکنش نشان داده بود و احتمال می‌رود به این تمرین نظامی نیز اعتراض کند.

این رزمایش دوسالانه به طور مشترک از سوی ارتش و نیروی دریایی کره جنوبی در شهر ساحلی اولجین در ۳۳۰ کیلومتری جنوب شرق سئول انجام می‌شود و در آن تجهیزات نظامی مختلف از جمله یک سامانه جدید پرتاب موشک مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

این خبر تنها چند روز پس از آن منتشر می‌شود که کره شمالی به همسایه جنوبی خود هشدار داد در صورتی که سئول جلوی پخش برگه‌های تبلیغاتی علیه پیونگ‌یانگ را در نقاط مرزی نگیرد دفتر ارتباطی خود را در این کشور خواهد بست.

وزارت دفاع کره جنوبی دقیقا اعلام نکرده است که آیا این مانور در حال حاضر آغاز شده است یا خیر، اما گفته است این کشور طبق برنامه سالانه خود تمرینات نظامی‌اش را ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع کره جنوبی نیز امروز با صدور بیانیه‌ای گفت رزمایش نظامی موشکی مشترک این کشور با آمریکا، هیچ ارتباطی با تلاش‌ها برای ادغام سامانه‌های پدافند موشکی سئول با واشنگتن ندارد.

کره جنوبی اخیرا از استقرار سامانه دفاع موشکی تاد که ساخت آمریکاست در کشور خود خبر داده بود، موضوعی که نگرانی همسایه شمالی این کشور را به شدت برانگیخته است. همچنین این وزارتخانه از استقرار ژنراتور و تجهیزات جمع آوری اطلاعات جدید آمریکا در یک پایگاه هوایی در خاک این کشور خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
کره جنوبی لیاقت صلح و نداره
آخرین اخبار