توسعه کشت پسته در اشتهارد کلید می خورد

کارشناس زراعت و باغداری اداره جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد گفت: انواع پسته در اشتهارد به عنوان یکی از ۱۴ منطقه نمونه کشور کشت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، قوامی، کارشناس زراعت و باغداری اداره جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد با بیان این که انواع پسته در اشتهارد به عنوان یکی از ۱۴ منطقه نمونه کشور کشت می شود، گفت: با برنامه‌های ترویجی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان البرز کاشت درختان پسته با استقبال بیشتری رو به رو شده است.

کارشناس زراعت و باغداری اداره جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد افزود: سال‌های زیادی نیست که باغداران اشتهاردی به کاشت پسته روی آوردند چرا که اقلیم خشک و کم آب اشتهارد موجب شده تا کاشت درختان میوه مثل گیلاس، آلبالو و هلو که نیاز به آب بیشتری دارند، کمتر و کاشت و پرورش درخت پسته با استقبال بیشتری رو به رو شود.

قوامی گفت: چند سالی است که اغلب باغداران اشتهاردی با استفاده از تجربه دیگر نقاط پسته خیز گامی بزرگ در راستای توسعه کشت این محصول در شهرستان بردارند و جهاد کشاورزی در حوزه مشاوره و ترویج نقش خود را ایفا کرده است.

او افزود: با کاشت انواع درخت‌های پسته مثل اکبری، احمد آقایی، کله قوچی، سفید پسته اطلاعات ارزشمندی به دست خواهد آمد و هرکدام از این انواع که بهروری بیشتری داشته باشد،  کشت گسترده تری نیز خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/ر.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.