به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا بیمارستان توحید سنندج به طور کامل به بیماران کرونا اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرزو فلاحی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش آمار بستری شدگان در کردستان، هم اکنون بیمارستان توحید سنندج بزرگترین بیمارستان استان، به طور کامل به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه به جز بخش شیمی درمانی و دیالیز همه بخش‌ها در بیمارستان توحید به بیماران کرونایی تعلق گرفت، خطاب به شهروندان افزود: حدالامکان از رفت و آمد‌های غیرضروری به بیمارستان توحید خودداری کنید.

فلاحی تصریح کرد: بیمارستان بعثت سنندج هم به عنوان پشتیبان دوم و بیمارستان کوثر پشتیبان سوم در نظر گرفته شده است که در صورت تکمیل ظرفیت توحید باید از این بیمارستان‌ها استفاده شود.

او خاطرنشان کرد: درطول چند روز گذشته با توجه به افزایش تعداد بیماران ۲ بخش آی‌سی‌یو را برای بیماران کرونایی در بیمارستان توحید سنندج اختصاص داده‌ایم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمز کرونا در سنندج، بیماران غیرکرونایی از بیمارستان توحید به بیمارستان کوثر منتقل خواهند شد، تصریح کرد: بیمارستان توحید با حداکثر ظرفیت در حال حاضر مشغول خدمت به بیماران کرونایی است.

فلاحی خطاب به شهروندان سنندجی تاکید کرد: باتوجه به افزایش آمار بیماران مبتلایان به کرونا در روز‌های اخیر از برگزاری مراسم‌های عروسی، مجالس ترحیم، مهمانی‌های جمعی و ترددغیر ضروری در سطح شهر خودداری کنید.

او استفاده از ماسک در اماکن عمومی را ضروری اعلام کرد و گفت: موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا در سنندج به سطح بالایی در طول اپیدمی رسیده و هر لحظه در حال افزایش است اگر مردم همکاری نداشته باشند و رعایت نکنند کنترل و مهار ویروس از عهده کادر بهداشت و درمان خارج است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هشدار داد: اگر وضعیت کرونا به همین منوال پیش برود و تعداد بیماران افزایش یابد، پرستاران دچار سندروم فرسایشی خواهند شد و مهار بیماری از تحمل کادر درمان خارج خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.