استاندار کرمانشاه گفت: انتظار می‌رود در این شرایط دشوار وزارت بهداشت به کمک کرمانشاه بیاید و در زمینه رفع کمبود‌های ماسک و دیگر تجهیزات موردنیاز کمک کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست بررسی نیاز‌های دانشگاه علوم پزشکی در حوزه مقابله با کرونا که با حضور محمدرضا شانه‌ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو برگزار شد؛ گفت: در طول این چهار ماه شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان زحمات زیادی را برای حفظ سلامت مردم متحمل شدند و حمایت‌ها و کمک‌های بسیاری برای کنترل این بیماری در کرمانشاه انجام دادند که جای تقدیر بسیار دارد.

او اظهار داشت: استان کرمانشاه در پیک اول بیماری کرونا با مشکل چندانی روبرو نبود، ولی در پیک دوم شیوع این ویروس در وضعیت نامناسب و هشداردهنده‌ای قرار دارد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: البته در صورتی که میزان فوتی‌ها و بستری‌ها شکل حادی به خود نگیرد این افزایش تعداد تست‌ها و شناسایی هرچه بیشتر مبتلایان پنهان چندان هم نگران کننده نیست و به سلامت جامعه کمک می‌کند.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ضرورت بازگشایی دوباره مجموعه باختربیوشیمی اشاره کرد و گفت: این کارخانه یک مجموعه بسیار ارزشمند است که دارو‌های ضد ویروس آن در این ایام متقاضیان بسیاری در بیرون از استان داشت.

 او تاکید کرد: انتظار می‌رود در شرایطی که کشور با بحران کرونا روبروست، وزارتخانه هزینه‌های تولید دارو در مجموعه‌های توانمندی مانند باختر بیوشیمی را مدنظر داشته باشد و با قیمت گذاری مناسب زمینه آغاز فعالیت‌های دوباره این کارخانه را فراهم کند تا محصولات این کارخانه دوباره در خدمت حوزه درمان و سلامت کشور قرار گیرد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.