رئیس اداره دامپزشکی دزفول از کشف و ضبط ۵۲۰ تن ذرت دامی غیرقابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

کشف و ضبط ۵۲۰ تن ذرت دامی غیرقابل مصرف در دزفولبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن ورجاوند رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: ۵۲۰ تن ذرت دامی غیرقابل مصرف در یکی از انبار‌های نگهداری نهاده‌های دام و طیور با تلاش بازرسان اداره دامپزشکی این شهرستان کشف و ضبط شد.

او اظهار داشت: محموله مذکور به دلیل سوختگی بیش از حد و پوسیدگی ناشی از بوجاری و ذرت خشک کنی غیراصولی برای مصارف دامی، به دلیل ایجاد مشکلات گوارشی و تاثیر نداشتن در رشد دام و طیور، غیرقابل مصرف تشخیص داده شد.

ورجاوند بیان کرد: پس از تایید ارگانولپتیکی (شرایط ظاهری) و آزمایشگاهی مبنی بر غیرقابل مصرف بودن ذرت‌های مذکور، حکم معدوم سازی از طرف مقام قضایی صادر شد که به منظور جلوگیری از مشکلات زیست محیطی ناشی از معدوم سازی و همچنین نیاز کشور به تولید الکل و درخواست کارخانجات تولید الکل، محموله مذکور با هماهنگی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول و موافقت مقام قضایی برای تولید و استحصال الکل به کارخانجات متقاضی منتقل شد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول ادامه داد: نهاده‌ها و مواد غذایی مورد استفاده در تغذیه دام و طیور باید از کیفیت بسیار مناسب و فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و قارچی بوده تا در سلامت دام و محصولات دامی و همچنین روند رشد و پرورش اخلالی ایجاد نشود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ذرت آلوده ، ذرت دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.