بابسته خبر‌های انتظامی امروز ۲۳ خرداد ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

از ممنوع بودن به کارگیری اتباع بیگانه تا کشف ۵۰۰ کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانهبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته‌ انتظامی امروز ۲۳خرداد ۹۹میخوانیم.

کشف ۵۰۰ کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۵۰۰ کیلوگرم تریاک در درگیری شبانه ماموران یگان تکاوری ۱۱۴ شهرستان"بم" با قاچاقچیان مسلح خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۴ "بم" هنگام گشت زنی شبانه حوالی یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان "نرماشیر" به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند.

او افزود: سرنشینان این خودرو در مواجهه با حضور غافلگیرانه پلیس با افزایش سرعت اقدام به فرار و تیراندازی به سمت ماموران کردند و در ادامه پس از روبه رو شدن با برتری آتش پلیس با استفاده از تاریکی هوا و باغات اطراف با بر جای گذاشتن خودروی خود از دید ماموران خارج شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به مجروحیت ۲ تن از کارکنان جان بر کف انتظامی در این درگیری تصریح کرد: در بازرسی از خودروی قاچاقچیان ۵۰۰ کیلوگرم تریاک و مقداری مهمات به همراه ۲ دستگاه بیسیم دستی کشف شد که بحمدلله حال همکارانمان رضایت بخش است و تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.

کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از توقیف ۴ دستگاه موتورسنگین قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران پایگاه امنیت عمومی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت:در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تردد چند دستگاه موتورسیکلت غیرمجاز در سطح شهر کرمان و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان بلافاصله پی گیری‌های پلیس در این رابطه آغاز شد.

او افزود: در همین راستا ماموران پایگاه امنیت عمومی شهرستان کرمان با انجام یکسری کار اطلاعاتی و پلیسی از محل اختفای چند دستگاه موتورسیکلت غیر مجاز آگاهی یافتند و با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از این محل ۴ دستگاه موتورسیکلت شامل هوندا ۴۰۰ سی سی، هوندا ۲۵۰ سی سی، سوزوکی ۲۵۰ سی سی و سوزوکی ۱۲۰۰ سی سی را کشف کردند.

سرهنگ فداء با اشاره به دستگیری یک نفر متهم در این رابطه و معرفی وی به مراجع قضائی گفت: کارشناسان ارزش این موتورسیکلت‌ها را ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در پایان با اشاره به عزم قاطع این فرماندهی برای برقراری نظم و امنیت در شهرستان کرمان، یادآور شد: مخلان نظم و امنیت در انتظار برخورد قاطع و بدون اغماض پلیس باشند.

کشف ۱۴۸ کیلو تریاک در رابر

فرمانده انتظامی"رابر" از کشف ۱۴۸ کیلوگرم تریاک و توقیف ۳ دستگاه خودرو طی یک عملیات پلیسی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمید ناصری گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری پاسگاه انتظامی"هنزا" با استقرار در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۴۸ کیلوگرم تریاک کشف و در ادامه نیز یک دستگاه خودروی سمند و یک خودروی پژو پارس که اسکورت مواد بودند را متوقف و در مجموع ۶ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامیی رابر افزود: سودا گران مرگ با ورود و توزیع مواد مخدر باعث تخریب افراد جامعه به ویژه قشر جوان می‌شوند که از عموم مردم می‌خواهیم برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند در صورت اطلاع از فروش، حمل و نگهداری مواد مخدر، پلیس را مطلع کنند.

عدم رعایت اصول حفاظتی از سوی پارکینگ داران موجب لغو قرارداد آن‌ها می‌شود

فرمانده انتظامی شهرستان بم از لغو قرار داد پارکینگ‌هایی که در حفظ و نگهداری وسایل نقلیه کوتاهی و مرتکب تخلف شوند، خبر داد.

سرهنگ اکبر نجفی در جلسه ساماندهی پارکینگ‌های خودرویی و موتوری گفت: پارکینگ داران ضمن ارائه خدمات مطلوب موظف هستند تمامی موارد حفاظتی و امنیتی را رعایت کنند و در صورتی که در حفظ و نگهداری وسایل نقلیه کوتاهی و مرتکب تخلف شوند قرارداد آنان از طریق خدمات بنیاد تعان لغو و اجازه فعالیت به آنان داده نخواهد شد.

سرهنگ نجفی بیان داشت: در حوزه ساماندهی پارکینگ‌ها و نظارت بر خدمات ارائه شده از سوی آنان، تمامی کارکنان پارکینگ‌ها توسط رده‌های نظارتی پلیس، تایید صلاحیت می‌شوند و آموزش‌های لازم به آنان داده می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بم یکی از ویژگی‌های طرح ساماندهی پارکینگ‌ها را بحث نظارت بر نگهداری خودرو‌ها اعلام کرد و افزود: در این طرح قصد داریم تا با نظارت هر چه بیشتر بر پارکینگ ها، مانع از بروز تخلفات احتمالی بشویم.

این مقام انتظامی ادامه داد: اکنون ۶ پارکینگ در سطح شهرستان بم در حال سرویس دهی هستند و این تعداد با توجه به نیاز مردم در حال افزایش است.

کشف ۱۳ فقره سرقت در بردسیر

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر از دستگیری ۳ نفر سارق و کشف ۱۳ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جعفر غضنفری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق، لوازم ساختمانی و وسایل ساختمان‌های ناتمام در سطح شهرستان بردسیر، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ شهر بردسیر قرار گرفت.

او افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ با جمع آوری اطلاعات اولیه و با اشراف اطلاعاتی و اظهارات مالباختگان، موفق به شناسایی و دستگیری ۳ نفر متهم سابقه در این زمینه شدند و آن‌ها را طی ۲ عملیات دستگیر کردند.
سرهنگ غضنفری با اشاره به اعتراف متهمان به ۱۳ فقره سرقت لوازم منزل و ساختمان‌های ناتمام در سطح شهر و روستا‌های اطراف تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر به مالکان ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت توصیه کرد: حتما در مواقع خلوت خصوصا شب‌ها از نگهبان استفاده و هرگونه مورد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

کشف ۲۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات تکاوران قرارگاه عملیاتی ابوذر

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش"زهکلوت" خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش"زهکلوت"با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی از عبور یک محموله موادمخدر از نقاط صعب العبور محدوده این منطقه با خبر شدند.

او بیان داشت: در همین راستا مأموران این یگان با استقرار و گشت زنی در چند نقطه بیابانی به یک دستگاه خودروی سواری ساینا عبوری مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

سردار ناظری تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۲۰ کیلوگرم تریاک کشف و راننده را دستگیر کردند.

کشف کلاهبرداری در عملیات پلیس آگاهی کرمان

رئیس‌پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از کشف یک فقره کلاهبرداری و دستگیری یک متهم خبر داد.

سرهنگ یدالله حسن‌پوربیان کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری به مبلغ ۱۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از طریق یکی از سایت‌های خرید و فروش، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی یک نفر را شناسایی و وی را طی عملیات غافلگیرانه در سطح شهر کرمان دستگیر کردند.

سرهنگ حسن‌پور در خصوص شگرد متهم بیان داشت: وی با ثبت آگهی فروش ماشین جوجه کشی از طریق سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری کرده بود که با هوشیای پلیس دستگیر و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به دستگیری متهم و معرفی آن به مراجع قضایی، از شهروندان خواست: هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع و در خرید‌های اینترنتی با دقت بیشتری اقدام کنند.

واحد‌های صنفی از بکارگیری اتباع خارجی خودداری کنند

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان از صنوف مختلف خواست تا از بکارگیری اتباع در واحد‌های صنفی خودداری کنند.

سرهنگ محمود پارسا گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و باتوجه به اوضاع امنیتی منطقه، واحد‌های صنفی باید از بکارگیری اتباع بیگانه و غیر مجاز برای مشاغل مختلف خودداری کنند.

او افزود: هر چند حضور نیروی کار خارجی در ایران مانند اتباع ایرانی در سایر کشور‌ها امری اجتناب ناپذیر است، اما عدم رعایت قواعد حضور، از بین رفتن قوانین نیروی کار، سوء استفاده کارفرمایان، بیکارماندن کارگران ایرانی و مسائلی از این دست کمترین آسیب‌هایی است که تا کنون در سایه حضور مهاجران در کشور ایجاد شده است.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با تاکید بر اینکه اصناف در برقراری امنیت سهم دارند عنوان کرد: اگر برخی موارد از سوی آن‌ها رعایت نشود پلیس در برقراری امنیت با مشکل مواجه خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در سال‌های اخیر اشتغال اتباع بیگانه در کشورمان که بخش قابل توجهی از آن به شکل غیر قانونی و بدون صدور روادید کار صورت می‌گیرد، به یک معضل جدی برای بازار کار ایران تبدیل شده و حضور مهاجران در برخی رشته‌های شغلی موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای کارجویان، فارغ التحصیلان و نیرو‌های کار داخلی شده است.

پارسا اظهار داشت: مطابق ماده ۱۷ قانون نظام صنفی ممنوعیت به کارگیری اتباع افغانی فاقد پروانه کار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به اتحادیه‌های صنفی اعلام و در صورت عدم اجرا پروانه واحد صنفی متخلف ابطال خواهد شد.

او با اشاره به ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار گفت: چنانچه کارفرمایان اتباع خارجی فاقد پروانه کار و یا افرادی که مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده را بکارگیرند، یا اتباع خارجی را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آن‌ها قید شده
بپذیرند یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه خارجی با کارفرما قطع شود مراتب را به وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی اعلام نکنند با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان گفت: در همین راستا از ابتدای ماه جاری تا کنون ۳۰۰ نفر از اتباع افغانی غیر مجاز از کشور طرد و ۵ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار