امیری، از مهار تقریبی آتش در ارتفاعات سبزپوشان منطقه ظفرآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیری فرماندار شیراز و رئیس ستاد بحران شهرستان شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به مهار و کنترل تقریبی آتش در ارتفاعات سبزپوشان منطقه ظفرآباد، اظهار کرد: کارگروه مدیریت بحران شهرستان شیراز از نخستین ساعات گزارش آتش‌سوزی در ارتفاعات سبزپوشان منطقه ظفرآباد طی دو روز گذشته به ریاست حقیقی جانشین رئیس بحران شهرستان و راستی بخشدار مرکزی در منطقه تشکیل و کنترل آتش سوزی با حضور نیرو‌های مردمی، بومی و منابع طبیعی آغاز شد.

او تصریح کرد: با وجود اینکه ۳ فروند بالگرد برای عملیات اطفاء حریق در ارتفاعات پیش‌بینی شده بود، اما تنها با استفاده از نخستین بالگرد و اقدام به موقع نیرو‌های مستقر در منطقه آتش تحت کنترل درآمد و بر اساس برآورد‌ها فعلا نیازی به اعزام ۲ بالگرد دیگر نیست.


بیشتر بخوانید


رئیس ستاد بحران شهرستان شیراز بیان کرد: با این حال هم اکنون بالگرد هلال احمر نیز برای انجام خدمات پشتیبانی بیش از ۳۰۰ نیروی امدادی حاضر در ارتفاعات به منطقه وارد شد.

امیری ضمن قدردانی از تلاش بی‌وقفه نیرو‌های مردمی حاضر در منطقه، نیرو‌های ارتش، بسیج، منابع طبیعی و آتش نشانی ادامه داد: با کمک همه نیرو‌های حاضر در منطقه و تحت هدایت مدیریت بحران شهرستان، آتش تا حدود زیادی کنترل شده و در حال حاضر مراحل پایش و لکه‌گیری در حال انجام است.

مدیر بحران شهرستان شیراز اظهار امیدواری کرد: در صورتی که با اوج گرفتن وزش باد در بعد از ظهر امروز شاهد شعله ور شدن مجدد آتش نباشیم، حریق ارتفاعات ظفرآباد تا عصر امروز به طور کامل مهار خواهد شد.

رئیس ستاد بحران شهرستان شیراز اضافه کرد: به همین جهت و به منظور حصول اطمینان از پایان کامل حریق و شعله ور نشدن مجدد آتش، نیرو‌های امدادی تا پایان شب در منطقه مستقر و به پایش ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار