رایگانی گفت: اگر واسطه‌ها از چرخه بازار حذف شوند، قیمت محصولاتی همچون مرغ و تخم مرغ کاهش می‌یابد.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار اظهار کرد: در حال حاضر قیمت تخم مرغ در بازار حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است، در حالی که قیمت مصوب این محصول ۱۸ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه با ورود اتحادیه تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ می‌توان قیمت‌ها را کاهش داد، افزود: با ورود این اتحادیه عملا قیمت مرغ تا ۱۰ هزار تومان کاهش می‌یابد که این قیمت حتی ۲ هزار تومان هم از قیمت مصوب کمتر است.

رایگانی با اشاره به اینکه دلال‌ها و واسطه‌ها منجر به افزایش قیمت این محصولات می‌شوند، گفت: باید اتحادیه‌ها برای کنترل و شناسایی واسطه‌ها ورود کنند تا مرغ و تخم مرغ به صورت مستقیم به دست توزیع کنندگان برسد تا این کالا‌ها به قیمت مصوب عرضه شوند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان این محصولات خارج از شهر تهران هستند، بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها در گشت‌های تعزیراتی یک شرکت که بدون نشان اقدام به توزیع تخم مرغ می‌کرد، کشف و محصولات آن نیز ضبط شدند که این شرکت به عنوان یکی از دلالان و واسطه‌های بزرگ تخم مرغ در تهران بود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بر همین اساس مقرر شد که اتحادیه‌ها ورود کنند تا این دلالان از چرخه بازار حذف شوند.

به گفته رایگانی، واسطه‌ها و شرکت‌های بدون شناسنامه یکی از عوامل افزایش محصولات هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار