با ادامه تظاهرات سراسری در اروپا و آمریکا، نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور توسط افراط‌گرایان خشونت‌طلب، مصادره شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه نیوز ویک، با ادامه تظاهرات علیه تبعیض‌نژادی و بی‌عدالتی در اروپا، آمریکا و برخی کشورهای دیگر جهان، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در پیامی توییتری مدعی شد اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور توسط افراط‌گرایان خشونت‌طلب، مصادره شده است.

جانسون مدعی شد: «مجسمه وینستون چرچیل (نخست‌وزیر انگلستان در زمان جنگ جهانی دوم) واقع در میدان پارلمان یادبودی برای دستاورد‌های او برای نجات این کشور و کل اروپا از ظلم و ستم فاشیستی و نژادپرستی است.»

این در حالی است که کلیفورد استات، مشاور نخست‌وزیر انگلیس از احتمال وقوع موجی از اعتراضات در این کشور و هشدار به دولت و پلیس برای مقابله با آن خبر داد.


بیشتر بخوانید


نخست‌وزیر انگلیس در پیام توییتری خود همچنین مدعی شد: «چرند و شرم‌آور است که این اثر ملی امروزه در خطر حمله از سوی معترضان خشن قرار دارد. بله او گاهی عقایدی را عنوان می‌کرد که امروزه برای ما غیرقابل قبول بوده و هستند، اما او یک قهرمان بود و کاملاً استحقاق این بنای یادبود را دارد.»

سخنان نژادپرستانه و مشهوری از چرچیل ثبت شده‌اند که نشان‌گر تفکرات نژادپرستی او هستند. برای مثال می‌توان به توصیف وی از هندی‌ها اشاره کرد که آن‌ها را پس از آلمانی‌ها حیوان‌صفت‌ترین مردم توصیف می‌کند.

همچنین به نقل از او ذکر شده است: «واقعاً فکر نمی‌کنم سیاه‌پوست‌ها به اندازه سفید‌پوست‌ها توانایی و کارایی داشته باشند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار