حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا گفت: انتظار نظام از منطقه آزاد و شاخص‌هایی که برای مناطق آزاد تعریف شده، توسعه اقتصادی و افزایش در سطح کشور و ایجاد اشتغال و اقتصاد سالم بوده که در این منطقه در عرصه اقتصاد و تولید پیشتاز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در نشست با مدیران منطقه آزادچابهار با موضوع تولید، اشتغال، مسوولیت اجتماعی، توسعه زیرساخت و عمران اظهارداشت: اشتغال مولد و تولیدات صنعتی بزرگ را در این منطقه انتظار داریم و یکی از رموز موفقیت عنصر زمانبندی پروژه‌هاست و برای شروع سقف مشخصی درنظر گرفته و پروژه‌ها در وقت به ثمر برسند.

او  افزود: فعالانی که مجوز گرفتن و هیچ اقدام عملی صورت نگرفته درخصوص لغو مجوز اقدامات لازم صورت گیرد تا حق کسانی که در حال فعالیت هستند ضایع نشود و در این خصوص از ظرفیت سازمان بازرسی و دستگاه قضایی استفاده شود.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: ریاست قوه قضاییه تکلیف کرده که در سال جهش تولید در این خصوص حضور جدی داشته باشیم.

او از نگاه مدیران منطقه آزاد به تولید و حمایت از آن تقدیر، و اعلام آمادگی کرد که با توجه به نامگذاری سال ۹۹ با عنوان سال «جهش تولید» از همه ظرفیت‌های قوه قضاییه در جهت حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع آن‌ها استفاده شود.

امسال سال شکوفایی عمرانی منطقه آزادچابهار است

مدیرعامل منطقه آزادچابهار نیز گزارشی از اقدامات این سازمان در حوزه اقتصادی، پیشبرد زیرساخت‌ها، شفافیت سازی‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و مسوولیت‌های اجتماعی در بحران ویروس کرونا ارائه کرد.

عبدالرحیم کردی افزود: روندی که امروز در منطقه شاهد آن هستیم روندی توسعه‌ای در جهت رونق اقتصادی است، و تلاش می‌شود با پیشنهادات اصلاحی که بخش عمده‌ای از یافته‌ها ودستاورد‌های آن با کمک سازمان بازرسی و نظارت دستگاه مقامات قضایی محقق شده در جهت حفظ حقوق بیت المال گام برداریم.

او ادامه داد: هدف گذاری سال‌های اخیر عموما در حوزه جهش تولید صورت گرفته و کمیته رفع موانع تولید برای رسیدگی به مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی بصورت منظم هفتگی برنامه ریزی شده و پیگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان منظقه آزاد چابهار بیان کرد: روند کار‌ها و پروژه‌های عمرانی درسال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته به طوریکه امسال سال شکوفایی عمرانی است.

او  به اقدامات انجام شده در روستای تیس چابهار اشاره کرد و افزود:کار‌های خوبی مانند مرتفع کردن مشکل آب قسمتی از روستا و تعیین تکلیف املاک و اراضی این اراضی که در محدوده منطقه آزاد است انجام شده که حدود۱۰۰ سند آماده واگذاری خواهند بود.

کردی اظهارداشت: دربحث مسوولیت‌های اجتماعی اقدامات بی‌سابقه‌ای به گواه مردم محلی با مشارکت خیران و دستگاه‌های تخصصی از محل بودجه سازمان انجام شده است.

او  با اشاره به بحران کرونا اشاره کرد و گفت: جهت مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا اقدامات خوبی صورت گرفته ستادی تشکیل دادیم که ضدعفونی فضا‌ها تا هفته اول اردیبهشت، تامین۲۰۰ تخت بیمارستانی با منابع سازمان و همکاری شبکه بهداشت و درمان و اختصاص بودجه به ستاد مبارزه با کرونا از جمله این اقدامات هستند.

رییس کل دادگستری سیستان وبلوچستان همچنین نشستی با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی منطقه برگزار و در این جلسه صاحبان مشاغل مشکلات سر راه تولید را مطرح کردند و حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا از دستورات و پیگیری‌های لازم خبر داد تا تولیدکنندگان متضرر به چرخه تولید باز گردند.

رییس‌کل دادگستری و حسن امامی بازرس کل استان سیستان و بلوچستان به همراه عبدالرحیم کردی مدیرعامل و جمعی از معاونان منطقه آزاد چابهار و رییس دادگستری و دادستان شهرستان چابهار از شهرک پتروشیمی و فولاد، کارخانه تولید پروفیل، کارخانه چای سوفیا، شرکت ناهور بافان بلوچی و سایر طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا بازدید و در نشستی با ظرفیت‌های منطقه آزاد آشنا و مسائل و مشکلات این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار