سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اقدام آمریکا در انتقال نظامیانش از آلمان به لهستان واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه از اقدام آمریکا مبنی بر انتقال بخشی از نظامیان خود از آلمان به لهستان واکنش نشان داد.

بر این اساس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: پرسشی که حالا مطرح است این است که سرنوشت تسلیحات هسته‌ای آمریکا در آلمان چه خواهد شد. انتقال سربازان آمریکایی از آلمان به لهستان و در نزدیکی مرز‌های روسیه تنها باعث پیچیده شدن گفتگو‌ها میان ناتو و روسیه خواهد شد. چنین اقدامی از جانب کاخ سفید موجب نگرامی ما شده است، زیرا خیلی زود پیشنهاد شده است که این نیرو‌ها در لهستان، کشور همسایه ما مستقر شوند.

وی تاکید کرد: باید بگویم این جابجایی نیرو‌های آمریکایی و نزدیک شدن آن‌ها به مرز‌های روسیه باعث افزایش تنش در حوزه امنیت در اروپا خواهد شد و چشم انداز‌های گفتگو میان روسیه و ناتو در موضوعات نظامی و سیاسی را در هاله‌ای از ابهام فرو خواهد برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پایان تأکید کرد: اگر آمریکا واقعاَ قصد دارد واحد نظامی خود را از آلمان خارج کند، باید سلاح‌های هسته‌ای غیر راهبردی خود را نیز از این کشور خارج کند.

رسانه‌های آمریکایی به تازگی اعلام کردند دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا قصد دارد ۹۵۰۰ نفر از ۳۵ هزار سرباز آمریکایی مستقر در آلمان را تا ماه سپتامبر آینده از این کشور خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار