رئیس شورای اسلامی شهرستان گفت: راه اندازی چرخ گردشگری حمایت مسولان استانی و شهرستانی را طلب می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد حسین بهارستان رئیس شورای اسلامی شهرستان تفت و عضو شورای اسلامی شهر تفت در جلسه بررسی مشکلات گردشگری با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس با بیان اینکه تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند چرخ گردشگری را به حرکت درآورد، گفت: شهرستان تفت همیشه مقصد مناسبی برای گردشگران در تعطیلات آخر هفته بوده است.

او توسعه‌ی شهرستان تفت را در گروی توسعه‌ی صنعت گردشگری دانست و افزود: با توجه به گستردگی شهرستان تفت و اینکه یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری طبیعی کشور است، اعتباراتی که به این شهرستان تخصیص یافته کافی نیست و دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان بار اضافه هزینه‌های جمعیت شناور پایان هفته را به دوش می‌کشند که نیاز به حمایت مسئولان استانی است.

بهارستان اظهار داشت: بنا‌های تاریخی زیادی در شهرستان تفت در بارندگی‌های اخیر دچار آسیب شد، که برای مرمت آن‌ها نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم، همچنین مجموعه‌های گردشگری در دوران کرونا دچار ضربه مالی شدیدی شدند که نیاز به حمایت دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تفت و عضو شورای اسلامی شهر تفت افزود: پراکندگی جمعیت و مهاجرت به ییلاقات شهرستان تفت شاید یک تهدید باشد، اما باید مدیریت شهرستان و استان این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

بهارستان ادامه داد: در حفاظت میراث فرهنگی و رونق صنعت گردشگری می‌توان از پتانسیل مردمی استفاده کرد که این ظرفیت در جشنواره‌های متعددی که در تفت برگزار شد، از جمله دو دوره جشنواره انار، ثابت شده است امید که از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.