مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت : در هفته‌های اخیر، بسیاری از خانواده‌ها برای یافتن سرپناهی استیجاری با عذاب مواجه شده اند و قادر به تامین مسکن برای خود نیستند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نجفی مهر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت : با اشاره به افزایش بی رویه و سرسام آور اجاره منازل مسکونی در نقاط مختلف کشور از جمله استان کرمانشاه در هفته‌های اخیر، بسیاری از خانواده‌ها برای یافتن سرپناهی استیجاری با عذاب مواجه شده اند و قادر به تامین مسکن برای خود نیستند و این واقعیت تلخ علاوه بر اینکه باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی و آلونک نشینی در حاشیه‌های شهر می‌گردد، ممکن است بنیان برخی خانواده‌ها را با خطر تلاشی مواجه سازد.

او گفت : کوچ اجباری کودکان از محلاتی که در آن‌ها هویت یافته اند، تاثیرات روحی و روانی بسیار ناخوشایندی بر آن‌ها خواهد گذاشت و علاوه بر این، چنین وضعیتی موجب افزایش اختلافات خانوادگی و ازدیاد طلاق می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: درست است که بازار تابع عرضه و تقاضا می‌باشد و بسیاری عوامل در بالارفتن عجیب اجاره‌ها نقش دارند، اما بدون تردید اگر متولیان امر، تکلیف خانه‌های خالی را مشخص نمایند و نظارت بر بنگاه‌ها را افزایش دهند، کرایه‌های نامتعارف و بدون معیار بر مستاجرین بی پناه تحمیل نخواهد شد.

او از نماینده‌های تازه نفس استان کرمانشاه در مجلس خواست بعنوان اولین اقدام موثر خود در مجلس یازدهم، به علت اضطرار ایجاد شده و خسارت حتمی ناشی از این شرایط بر خانواده‌ها، با در نظر گرفتن میزان افزایش حقوق و دستمزد‌ها در ارائه یک طرح سه فوریتی به مجلس برای سامان دادن به وضعیت بازار مسکنِ اجاره‌ای پیشقدم شوند و تا دیر نشده اقشار ضعیف جامعه را از این دغدغه ویرانگر نجات دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.