استاندار کرمانشاه گفت : پیش از این روزانه ۸۰۰ مورد آزمایش بیماری کرونا در آزمایشگاه‌های استان انجام می‌شد که این تعداد از امروز (شنبه ۲۴ خرداد) به هزار مورد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : تعداد آزمایش روزانه کرونا که در کرمانشاه انجام می‌شود، در کشور کم نظیر است.

او با اشاره به اجرای طرح بیماری یابی فعال گفت : با اجرای این طرح و افزایش میزان آزمایش‌ها به دنبال پیدا کردن بیماران و جداسازی آنان از جامعه هستیم.

استاندار کرمانشاه بااشاره به اینکه وضعیت کرمانشاه در رابطه با شیوع بیماری کرونا قرمز است، گفت: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که نظارت‌های خود در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید کنند.

بازوند ادامه داد: سازمان صمت و اتاق اصناف باید بازرسی‌های خود را تشدید کنند تا در رستوران‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌ها رعایت شود.

او با اشاره به اینکه کمیته‌ای به منظور نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شده است، افزود: دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه یک قاضی ویژه را به منظور برخورد با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، اختصاص داده است.

خدمات دهی به افراد بدون ماسک محدود می‌شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ورود افراد بدون ماسک به ادارات ممنوع است، گفت: بانک‌های استان باید از پذیرش افراد بدون ماسک اجتناب کنند و پروتکل‌های بهداشتی را نیز با جدیت مورد توجه قرار دهند.

او ادامه داد: در صورتی که هر کدام از شعب بانک‌ها افراد بدون ماسک را پذیرش و یا به پروتکل‌های بهداشتی بی توجهی کنند، تعطیل خواهند شد.

استاندار کرمانشاه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی هشدار داد و افزود: رانندگان تاکسی‌ها موظف هستند که بیش از سه سرنشین سوار نکنند و از ورود افراد بدون ماسک به داخل خودرو اجتناب کنند.

بازوند افزود: در صورتی که افراد بدون ماسک داخل تاکسی‌ها و یا بی توجهی به مسایل بهداشتی مشاهده شود مدیران مربوطه باید پاسخگو باشند.

او در رابطه با توزیع ماسک در بازار گفت: اکنون مردم می‌توانند ماسک موردنیاز خود را از بازار تهیه کنند، اما واحد‌های تولیدی ماسک سطح استان به دلیل محدودیت دسترسی به مواد اولیه با محدودیت روبه رو هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: براساس هماهنگی‌های انجام شده پارچه موردنیاز برای تولید ماسک‌های سه لایه به زودی تامین می‌شود و ظرفیت تولید ماسک واحد‌های تولیدی استان افزایش پیدا می‌کند.

پرداخت تسهیلات به صنوف خسارت دیده

بازوند در رابطه با پرداخت تسهیلات به صنوف خسارت دیده از کرونا گفت: ۶۸۰ میلیارد تومان به منظور پرداخت تسهیلات به واحد‌های خسارت دیده در نظر گرفته شده است.

او افزود: پیش از این قرار بود این تسهیلات به واحد‌هایی که کارگران خود را بیمه کرده اند پرداخت شود، اما براساس تصمیم گیری ستاد ملی کرونا این تسهیلات به واحد‌هایی که از نظر بیمه‌ای نیز مشکل دارند پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.