مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس گفت: ٩٢ روستای استان فارس در قالب ٢٨ سایت به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس بیان کرد:در کل کشور یک هزار و ٣۴ روستا در قالب ٣١٢ سایت در کل کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند که سهم استان فارس در این بخش ٩٢ روستا است.

او، تصریح کرد:  روستاهایی که به شبکه ملی ارتباطات متصل شده اند از خدمات ارتباطی نسل سوم و چهارم بهره مند می شوند که به این روستاها خدمات دولتی و الکترونیکی سلامت، بانکداری، کشاورزی و آموزش از طریق شبکه ملی اطلاعات ارائه می‌شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس ادامه داد: فارس سومین استان کشور از نظر ایجاد ٢٨ سایت ارتباطی است و به لحاظ تعداد روستاهای متصل شده به شبکه ملی اطلاعات نیز استان چهارمحال در کشور است.

سهرابی، در خصوص اتصال روستاهای به شبکه ملی اطلاعات افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد تا پایان سال ٩٩ تمامی روستاهای بالای ٢٠ خانوار به شبکه نسل سوم و چهارم ارتباطات متصل شوند.

او، در خصوص سرمایه گذاری انجام شده برای اتصال روستاهای استان اضافه کرد: وزارت ارتباطات در استان فارس در راستای ایجاد اینترنت روستایی ٢١ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که از این میزان اعتباری بالغ بر ١٢ میلیارد آن از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری در استان انجام شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس اظهار کرد: با راه اندازی اینترنت روستای ٩٢ روستا در قالب ١۵ شهرتشان استان فارس به اینترنت نسل سوم و چهارم اینترنت متصل می‌شوند و این در حالی است که مجموع خانوار بهره بردار اینترنت روستایی در استان فارس بالغ بر ١١ هزار و ۶٣٨ خانوار است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار