ویروس فراگیر کرونا باعث شد تا کارگاه های تولید پوشاک با هدف مقابله با این ویروس، اقدام به تولید ماسک بهداشتی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی آبیلی مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: این کارگاه‌ها پیشتر در چارچوب ساماندهی فعالیت تولیدی بانوان، بر اساس انعقاد تفاهمنامه‌ای با استانداری خراسان رضوی با دریافت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید در حوزه تولید پوشاک فعال شده بودند.

او افزود: ۱۳ کارگاه مورد اشاره از اسفند پارسال فعالیت خود را آغاز کردند و ۴۲ نفر در این مراکز مشغول کار شده و با توجه به سفارشات پزشکی و بهداشتی در حال تولید ماسک هستند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی به پرداخت ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات دیگر از محل سرمایه در گردش یک ماه گذشته به همین کارگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: طی دوران اوج شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا کارگاه‌های روستایی تولیدی پوشاک در بخش مرکزی شهر مشهد روزانه تا ۵۰ هزار عدد ماسک بهداشتی نیز تولید کرده‌اند.

آبیلی بیان کرد: شرکت‌های تعاونی مرتبط با تولید ماسک و تجهیزات جانبی مقابله با کرونا در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند و در این راستا مکاتباتی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صورت گرفته تا شرکت‌هایی که توانایی انجام این کار را دارند به این صندوق معرفی شوند.

او تصریح کرد: تاکنون پنج شرکت تعاونی برای فعالیت در این عرصه اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال تکمیل پرونده هستند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی تاکید کرد: پیرو بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بخشنامه داخلی صندوق امید، از زمان شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا وصول اقساط پرداخت شده به گیرندگان وام از این صندوق تا پایان خرداد ماه جاری پیگیری نخواهد شد.

صندوق کارآفرینی امید نهاد مالی تخصصی و حمایتی است ‏که ‏در زمینه تامین مالی و حمایت از کسب و کار‌های خُرد فعالیت می‌کند.
ماموریت صندوق کارآفرینی امید تجمیع سپرده‌های خُرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمند سازی آنان و کمک برای ایجاد کسب وکار‌های خُرد کم سرمایه با محوریت فعالیتت‌های کارآفرینانه و نیاز‌های منطقه‌ای است.

انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.