رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون ۳۶۵ مبتلا به کرونا در کرمانشاه بستری هستند، گفت : آمار مبتلایان بستری در بیمارستان‌ها نسبت به ۲ هفته گذشته ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کرمانشاه اکنون در وضعیت پیک بیماری قرار گرفته و با افزایش میزان بیماران بستری و مرگ ناشی از کرونا روبه رو است.

او با اشاره به اینکه بیمارستان‌های گلستان و فارابی به منظور بستری مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده اند، گفت : در هفته‌های گذشته در این بیمارستان‌ها باکمبود ظرفیت روبه رو و مجبور به افزایش تعداد تخت‌ها شدیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: پیش بینی بستری هزار بیمار در شرایط بحرانی شده است، اما باتوجه به اینکه مراقبت از مبتلایان به کرونا شرایط خاصی نیاز دارد، در صورت افزایش تعداد مبتلایان به طور قطع با مشکل روبرو خواهیم شد.

مرادی افزود: بدون شک افزایش تخت‌های بستری بیماران کرونا به معنی محدود کردن ارایه خدمات به دیگر بیماران است.

او با بیان اینکه خدمات بیمارستان‌های تخصصی را نمی‌توانیم محدود کنیم و به بیماران کرونا اختصاص دهیم، گفت: به بیمارستان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی اعلام آماده باش شده است تا ظرفیت بستری را آماده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: همچنین ۱۲ تخت مراقبت‌های ویژه نیز در بیمارستان طالقانی کرمانشاه برای بستری بیماران مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده است.

مرادی در رابطه با ازدحام جمعیت در مراکز ۱۶ ساعته ادامه داد: اکنون نیازی به افزایش تعداد مراکز ۱۶ ساعته نمی‌بینیم.

او افزود: با توجه به افزایش آمار افراد متقاضان به آزمایش کرونا میزان آزمایش‌های روزانه ما تا پایان هفته به یک هزار و ۲۰۰ مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس برآورد‌های انجام شده اکنون تنها ۲۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا را رعایت می‌کنند.

مرادی ادامه داد: ما با یک بیماری ناشناخته روبه رو هستیم که نسبت به گذشته ضعیف و یا کمرنگ نشده است و همچنان با سرعت بالا شیوع پیدا می‌کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.