کیم یو جونگ، معاون اول دبیر کل کمیته مرکزی حزب حاکم و مشاور ارشد رهبر کره شمالی ضمن انتقاد از هجمه گسترده به پیونگ‌یانگ از سوی سئول، کره جنوبی را به قطع کامل روابط دوجانبه تهدید کرد.

کره شمالی سئول را به قطع کامل روابط تهدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کی‌سی‌ان‌ای، کیم یو جونگ، معاون اول دبیر کل کمیته مرکزی حزب حاکم و مشاور ارشد رهبر کره شمالی، طی اظهارنظری تاکید کرده که پیونگ‌یانگ واکنش مناسبی را به تحرکات اخیر کره جنوبی نشان خواهد داد.

خواهر کیم جونگ اون، ضمن انتقاد از هجمه گسترده به پیونگ‌یانگ از سوی سئول تهدید کرده که کره شمالی در صورت لزوم تمام ارتباطات موجود با همسایه جنوبی خود را قطع خواهد کرد.

در راستای اولین واکنش به تحرکات منفی کره جنوبی، پیونگ‌یانگ از بسته شدن کامل دفتر فرهنگی کره جنوبی در شهر «کائه سانگ» در ناحیه مرزی دو کره، خبر داد.

خواهر کیم جونگ اون، به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار در کره شمالی شناخته و از دستیاران کیم جونگ اون هم محسوب می‌شود.

همزمان با اعلام رسمی کره شمالی بر بی‌فایده بودن مذاکرات با آمریکا و از سرگیری فعالیت نظامی در این کشور، سئول از این اقدام نگران شده و از مقامات کره شمالی خواسته تا مذاکرات خلع سلاح با واشنگتن از سر گرفته شود.

وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه از همسایه جنوبی خود خواست تا مذاکرات «بی‌معنی» خود، در رابطه با خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ را متوقف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
خوب کردن..مذاکره با امریکا کلش ضرره
آخرین اخبار