‏حجت الاسلام محامی گفت: برای ایجاد اعتماد در میان ساکنان نقاط حاشیه‌ای، اقدامات تبلیغی، اطلاع‌رسانی و برقراری روابط عاطفی با مردم و بزرگان برای مقابله با حاشیه نشینی لازم است. ‏

‏به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان  در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با وی اظهارداشت: ضرورت خدمت به مردم نجیب و محروم این منطقه زمانی لذت‌بخش و شیرین است که بدانیم این خدمات باعث آبروی نظام ‏اسلامی می‌شود. ‏

امام جمعه زاهدان میزان خدمات ارائه شده به سیستان و بلوچستان را پس از انقلاب اسلامی غیرقابل قیاس با دوران طاغوت دانست و عنوان کرد: با وجود همه این خدمات، اما امروز فاصله زیاد و معناداری بین این استان و استان‌های دیگر وجود دارد و انسان با مشاهده برخی از صحنه‌های زندگی مردم ‏نجیب منطقه واقعا احساس شرمندگی می‌کند.

او درباره معضل حاشیه‌نشینی تصریح کرد: ‏افزایش حاشیه‌نشینی نتیجه کم‌کاری برخی مسوولان است و اگر این معضل درست ریشه‌یابی نشود با وجود زحمات فراوان نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با اشاره به سخنرانی در همایش فرمانداران و بخشداران تصریح کرد: در آن نشست به ضرورت سرمایه‌گذاری در روستا‌ها و تاسیس شهرک‌های جدید برای اسکان متمرکز روستاییان اشاره و بر ارائه خدمات در آن نقاط تاکید شد.

او رسیدگی به مقوله تصرف زمین‌ها را در کنار بحث حاشیه‌نشینی متذکر شد و افزود: یکی از دلایل ‏تصرف زمین، کم‌کاری و اهمال مسوولان مرتبط است که مجموعه مدیریت استان باید با عزم جدی ضمن برخورد قانونی با ‏متصرفان، اجازه شکل‌گیری حاشیه‌نشینی مجدد را ندهند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی التزام به زمان‌بندی در اجرای طرح‌های حاشیه‌‏نشینی را خواستار شد و گفت: مدیر کل راه و ‏شهرسازی و معاون عمرانی استاندار این مهم را در نظر داشته و اجازه فرسایشی شدن طرح و تبدیل نقاط قوت به ضعف را ندهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گام بعدی را در مقوله حاشیه‌نشینی، اطلاع‌رسانی و توجیه مردمی دانست و افزود: در ‏بعضی موارد با وجود سرمایه‌گذاری و تحمل زحمات فراوان، برداشت مخاطب این است ‏که با انجام این فعالیت‌ها دردسر ایجاد می‌شود و گاهی همین ذهنیت‌ها بهانه‌ای برای مقابله می‌شود. ‏

او  تاکید کرد: برای ایجاد اعتماد در میان ساکنان نقاط حاشیه‌ای، اقدامات تبلیغی و اطلاع‌رسانی؛ برقراری روابط عاطفی با مردم و بزرگان و همچنین برخورد قانونی با سو استفاده کنندگان لازم است. ‏

امام جمعه زاهدان بر ضرورت مشارکت مردم در طرح‌های مختلف نظام تاکید کرد و اظهارداشت: متأسفانه در برخی از طرح‌های اجرا شده در استان، ساکنان منطقه هیچ مشارکتی ندارند و این مسأله از لحاظ تربیتی و فرهنگی درست نیست، زیرا تا افراد برای موردی زحمتی را متحمل نشده باشند شاید قدر آن را ندانند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: راحتی بیش از اندازه باعث بالا رفتن توقع می‌شود و در نتیجه عده‌ای بدون تحمل زحمت، از دیگران انتظار دارند برای آن‌ها کار کنند لذا باید ‏مردم را در امور مشارکت داده و از ظرفیت نیروی بیکار ‏استفاده شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار