نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد که به حل همه بحران‌های پیش رو در این کشور اطمینان دارد و با تمام سیاست‌های فاجعه‌بار در لبنان مبارزه خواهد کرد و آن‌ها را از بین خواهد برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان، طی سخنانی در روز شنبه تاکید کرد که با تمام سیاست‌های فاجعه‌باری که لبنان را تحت تاثیر قرار داده، مبارزه خواهد کرد و آن‌ها را از بین خواهد برد. 

دیاب در سخنرانی خود خطاب به لبنانی‌ها گفت: «هنگامی که مامور به تشکیل کابینه شدم، امید لبنانی‌ها بسیار ضعیف بود. دولت کنونی لبنان به موفقیت‌های زیادی رسیده است. پس از گذشت کمتر از یک ماه از آغاز کار کابینه جدید، لبنانی‌ها جدیت، پایداری و جسارت دولت‌مردان را درک کرده‌اند».

دیاب افزود: «دولت فعلی لبنان شدیدا مورد اعتماد شهروندان قرار گرفته و به موفقیت‌های زیادی رسیده است».

نخست‌وزیر لبنان ادامه داد: «تلاش برای کودتا علیه کابینه لبنان ناموفق بود. همه جلسات پنهانی و عمومی برای توقف تحقیقات در رابطه با فساد در لبنان به شکست انجامیده است». حسان دیاب گفت که دولت داده‌های کافی درباره واقعیت‌ها و فسادهای گسترده در این کشور دارد.

دیاب به نگرانی لبنانی‌ها در رابطه با حساب‌های متعلق به آن‌ها در بانک‌های این کشور واکنش نشان داد و افزود: «حقوق لبنانی‌ها نزد بانک‌ها محفوظ است. کشور لبنان ورشکسته نیست ولی مشکلاتی هم در حوزه مالی وجود دارد».

دیاب نهایتا افزود: «من اطمینان دارم که ما بر بحران‌های پیش‌رو غلبه خواهیم کرد، چراکه لبنان از همه چالش‌ها قوی‌تر است».

گفتنی است، سخنرانی تلویزیونی حسان دیاب خطاب به مردم لبنان در حالی انجام شد که اعتراضات مردمی در شهر طرابلس و بیروت چند وقتی است که مجددا آغاز شده است. برخی تحلیلگران به نقش جریانات منتسب به سعد حریری در اعتراضات اخیر در لبنان اشاره می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار