مهم‌ترین حوادث امروزشنبه ۲۴ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروزشنبه ۲۴ خرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۱۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار"محمد قنبری، گفت: طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با قاطعیت و جدیت تمام، در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی، با شناسایی و تخریب ۵ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۵ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۲ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی ۱۷۵ هزار و ۳۸۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۱۳۷ هزار و ۷۳۰ لیتر گازوئیل، ۳۲ هزار و ۲۹۰ لیتر بنزین و ۴ هزار و ۳۶۰ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف ۱۷ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۳۰ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کشف یک تن و ۱۱۶ کیلو گرم انبه قاچاق در" ایرانشهر"

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۱ تن و ۱۱۶ کیلوگرم انبه قاچاق در بازرسی از سه خودرو خبر داد.

سرهنگ" حسن کیخا گفت: روز گذشته مأموران یگان تکاوری ۱۱۲" شهرستان ایرانشهر" هنگام گشت زنی به دو دستگاه خودروی پژو ویک دستگاه نیسان حامل بار مشکوک شدند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو‌ها، از قسمت بار آن تعداد ۱۱۶ جعبه ۱۰ کیلویی میوه انبه قاچاق را که فاقد مجوز‌های قانونی و گمرکی بودند، کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطر نشان کرد: دراین رابطه مقدار یک تن و ۱۱۶ کیلوگرم میوه انبه به ارزش تقریبی ۲۲۰ میلیون ریال، کشف شد.

او  در پایان اضافه کرد: افراد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

انهدام باند سارقان سیم و کابل برق با ۷ فقره سرقت در " نیکشهر"

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "نیکشهر" اعضای یک باند ۳ نفره سارقان سیم و کابل برق با ۷ فقره سرقت شناسایی و منهدم شد.

سرهنگ"حمید نوری" فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم، کابل و ترانس برق فشار قوی در سطح شهرستان نیکشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران بخش تجسس این فرماندهی، با حضور در صحنه‌های سرقت و جمع آوری مدارک و شواهد موجود، مشخصاتی کلی از سارقان و شیوه و شگرد‌ها آن‌ها را بدست آوردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر تصریح کرد: تحقیقات و تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه طی یک سری اقدامات ویژه و تخصصی، اعضای یک باند سرقت سیم برق که ۳ نفر بودند، شناسایی و با هماهنگی قضایی، در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاهشان در یکی از محلات نیکشهر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: این متهمان سابقه دار ۳۰، ۳۵ و ۳۷ ساله پس از انتقال به یگان انتظامی و رو به رو شدن با ادله محکم پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی به ۴ فقره سرقت سیم و کابل برق فشار قوی، یک فقره سرقت ترانس برق، یک فقره سرقت خودرو و یک فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ نوری اشاره کرد: در بازرسی از مخفیگاه این باند تعدادی اموال مسروقه شامل یک دستگاه خودرو وانت بار، یک دستگاه خودروی پراید، ۹۰۰ متر سیم و کابل مسی، یک عدد کمر بند بالارونده از تیر برق، یک عدد انبر سیم چین، یک عدد دیلم، ۳۰۰ متر طناب، یک جفت دستکش عایق، یک عدد فریزر ایستاده، یک عدد کولر گازی، ۲ عدد ترانس برق فشار قوی، یک عدد پمپ آب، یک عدد سنگ فرز و تعدادی جک خودروکشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با بیان این که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهمان به مراجع مربوطه معرفی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را از فعالیت سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، از طریق تماس با ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف دپوی روغن و شیر خشک احتکاری در "سراوان"

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از کشف ۴۰۰ میلیون ریال روغن مایع خوراکی، شیر خشک و سرلاک احتکار شده، در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی اظهار داشت: با کسب خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی روغن مایع و شیر خشک احتکار شده در یک منزل مسکونی در شهر "محمدی" سراوان، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۴ شهرستان قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی با کنترل نامحسوس محل و اطمینان از صحت موضوع پس از هماهنگی قضائی روز گذشته به همراه تیمی از بازرسان اداره تعزیرات و اداره صنعت و معدن وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده در بازرسی از این منزل ۷۶۰ بطری ۵ لیتری روغن مایع خوراکی، ۲۱۶ قوطی ۴۰۰ گرمی شیر خشک، و ۱۸۰ قوطی ۴۰۰ گرمی سرلاک احتکار شده را که در حیاط منزل و در شرایط نامطلوب بهداشتی نگهداری می‌شدند کشف کردند.

سرهنگ سرگلزائی خاطر نشان کرد: ارزش ریالی کالای‌های کشف شده توسط کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

واژگونی مرگبار پراید با یک کشته

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان از وقوع یک فقره واژگونی خودروی پراید منجر به فوت خبر داد.

سرهنگ "مصطفی کول زاده گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو در ۲۰ کیلومتری نیرو گاه بخار به سمت شهرستان بمپور عوامل انتظامی و پلیس راه جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان اظهار کرد: در بررسی انجام شده توسط ماموران پلیس راه مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری پراید از مسیر منحرف و واژگون شده که در این سانحه راننده خودرو در دم فوت کرده است.

او  افزود: برابر اعلام کارشناس پلیس راه، علت این حادثه خستگی و خواب آلودگی راننده خودرو اعلام شده است.

سرهنگ "کول زاده" در پایان توصیه کرد: در زمان رانندگی حتما استراحت کافی داشته باشید و در حالت خستگی و خواب آلودگی از رانندگی پرهیز کنید تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق، هنگام سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق، هنگام سرقت خبرداد.

سرهنگ "غلامرضا توکلی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق و کابل‌های مخابراتی و تخریب خطوط انتقال نیرو در شهرستان "سیب وسوران"، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اینکه تمامی این سرقت‌ها در حوزه برون شهری و روستایی صورت می‌گرفت گشت‌های هدفمندی در سطح حوزه راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران بیان داشت: تلاش پلیس برای دستگیری سارق ادامه داشت تا اینکه یکی از واحد‌های گشت انتظامی در ساعات نیمه شب جوانی را درحال برش و سرقت سیم‌های شبکه برق مشاهده و او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی اشاره به کشف ۲۰۰ متر سیم مسی مسروقه در منزل سارق گفت: در بازجویی‌های به عمل آمده، سارق به ۵ فقره سرقت سیم و کابل برق و تجهیزات مخابرات در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ توکلی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده افراد و خودرو‌های مشکوک اطراف ستون‌ها و ترانس‌های شبکه برق، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۳۲ هزار لیتر بنزین قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از کشف ۳۲ هزار لیتر بنزین قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم  گفت: روز گذشته، ماموران پاسگاه "پیرسهراب" این فرماندهی هنگام گشت زنی در روستای "صفرزهی" چابهار به یک دستگاه تریلی نفت کش مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۳۲ هزار لیتر بنزین قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" خاطر نشان کرد: خودرو تریلی توقیف و راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ کیخای مقدم با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۲ کشته در واژگونی کامیونت هیوندا

ریئس پلیس راه شمال استان از واژگونی یک دستگاه کاموینت هیوندا در محور زاهدان به نهبدان با ۲ کشته خبر داد.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده گفت: شب گذشته یک فقره واژگونی منجر به فوت در کیلومتر ۱۱۵ محور "زاهدان به نهبدان" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه کامیونت هیوندا از جاده خارج و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه راننده و سرنشین کامیونت به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شدند.

سرهنگ بهروزی زداه اظهار داشت: بنابر اعلام نظر کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه، ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت خستگی و خواب آلودگی تشخیص داده شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار