معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت:طوفان اخیر در قصرقند و نیکشهر بیش‌از هفت میلیارد ریال به شبکه‌های توزیع برق این شهرستان‌ها خسارت وارد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدعلی مهرشاد معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اظهارداشت: طوفان و بارندگی چند روز اخیر در شهرستان‌های نیکشهر و قصرقند ۵۱ اصله تیر برق در این مناطق را دچار خسارت و سقوط کرد.

او  ادامه داد: با توجه به آمادگی قبلی شرکت توزیع نیروی برق بلافاصله با بسیج امکانات و نیرو‌های عملیاتی با انجام مانور بار روی فیدر‌های موجود بیشتر شبکه در همان ساعت اولیه برقدار شد و اصلاح شبکه تخریب شده نیز با همکاری نیروی‌های پیمانکار مستقر و کمک از شهرستان‌های معین (کنارک) در حال انجام است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز تمامی شبکه‌های تخریب شده اصلاح و شبکه برق پایدار خواهد شد.

او  تصریح کرد: توفان و وزش تند باد ۴۵۰ میلیون تومان به تاسیسات برق شهرستان نیکشهر خسارت وارد کرده است.

مهرشاد با بیان اینکه توفان باعث شکسته شدن ۴۱ اصله تیر و قطع برق ۱۱ روستا در نیکشهر شد افزود: ۱۳ تیر فشار متوسط و هشت تیر فشار ضعیف خط زیردان، ۱۳ تیر فشار متوسط و ۹ تیر فشار ضعیف خط باران و سوختن یک ترانس در شهرستان بنت از جمله خسارات وارد شده در این حوزه بوده است.

او خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های اداره برق در دما بالای ۴۰ درجه، برق ۶ روستا متصل و پنج روستای دیگر تا امروز برقدار خواهند شد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ۶ تیر فشار متوسط و پنج تیر فشار ضعیف فیدر نشاط، هشت تیر فشار متوسط فیدر کارچان و سوختن یک دستگاه ترانس در شهرستان قصرقند بر اثر بلایای طبیعی از بین رفته است.

او تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس این ایام و لزوم تامین برق پایدار در اسرع وقت نسبت به پایداری برق در ساعات اولیه بحران اقدام و شبکه‌های آسیب دیده ترمیم و اصلاح شدند.

مهرشاد اظهارداشت: در مواردی که راه دسترسی به روستا‌ها در اثر بارندگی از بین می‌رود امکان اقدام و عملیات فوری سلب و تیم‌های عملیاتی برق با توجه به داشتن تجهیزات بسیار، اما نبود راه دسترسی مناسب اقدام اصلاحی و رفع به موقع خاموشی را به سختی انجام می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: همکاران شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در این روز‌های حساس و در راستای قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا در کنار سایر دستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی با آمادگی کامل در صحنه حاضرند و برای خدمت به مردم این استان و تامین برق پایدار لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.

نتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار