استاندار اردبیل گفت: تمام اعتبار راه آهن اردبیل تا نیمه اول امسال تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از راه آهن اردبیل_میانه که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد گفت: از اعتبار سال جاری ۳۴۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اردبیل_میانه در سه ماه گذشته اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم ۷هزارو ۳۰ میلیارد تومان تا شش ماهه اول سال تامین و تزریق شود.

او افزود: تزریق این مبلغ در زمان کوتاه در نیمه اول سال کم سابقه بوده و نشان دهنده اهمیت پروژه برای دولت است که در دو سال گذشته حدود ۷۰۰میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه راه آهن اردبیل یکی از ۹ پروژه ریلی اولویت دار برای دولت است گفت: تا بحال بیش از ۱۴۰۰میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اردبیل که از سال۸۴ شروع شده است هزینه شده و در صورت نیاز سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل آن اعتبار تخصیص خواهد داد.

بهنام جو با بیان اینکه تصمیم همه مسوولان استانی و کشوری تکمیل پروژه راه آهن تا پایان دولت دوازدهم است افزود:این مسیر ۱۷۵ کیلومتر طول دارد و بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی انجام شده است و امیدواریم تا دهه فجر امسال عملیات زیرسازی بیشتر قطعات به پایان برسد.

او با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی ایستگاه پایانی بالای ۹۰درصد است افزود: خوشبختانه پیمانکار این ایستگاه بومی بوده و با تلاش شبانه روزی قول داده تا شهریور ماه این قطعه را تحویل دهد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در بحث رو سازی نیز حدود ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داریم افزود: ریل گذاری از سمت اردبیل شروع شده و هر ماه بیش از ۸ کیلومتر و در ماه‌های آتی با افزایش شیفت کاری حدود ۱۷ کیلومتر این مسیر ریل گذاری می‌شود.

بهنام جو با تقدیر از نمایندگان سابق و فعلی اردبیل و همچنین نماینده ولی فقیه در استان گفت: راه آهن اردبیل به مطالبه عمومی تبدیل شده و با همدلی و وحدت همه مسوولان تا پایان دولت دوازدهم مردم سوت قطار را در اردبیل خواهند شنید.

او اظهار کرد: امتداد همزمان راه آهن تا شهرک صنعتی و کارخانه سیمان می‌تواند ۱۰کیلومتر به پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل_پارس آباد کمک کند و بودجه این مسافت مستقل از اعتبار راه آهن اردبیل_ میانه است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه برای ایجاد خط آنتنی به شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اردبیل نیز مصمم هستیم افزود:بخاطر ارزان بودن قطار، افرادی که در شهرک صنعتی مشغول هستند به راحتی می‌توانند تردد کنند.

بهنام جو همچنین از پایان مطالعه مسیر راه آهن اردبیل_ پارس آباد خبر داد و گفت: این پروژه از سوی دولت به یک طرح دارای توجیه اقتصادی تبدیل شده و در امتداد راه آهن اردبیل به میان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.