با توسعه صنعت پرورش جوجه شترمرغ در رفسنجان، این شهرستان ۶۰ درصد نیاز استان و بخشی از نیاز استان‌های همجوار را برآورده می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همزمان با هفته جهاد کشاورزی افتتاح طرح پرورش جوجه شترمرغ در روستای عرب‌آباد  رفسنجان انجام شد.

علی رضازاده ،مدیر طرح پرورش شتر مرغ مولد ۶۰قطعه ای رفسنجان گفت: چند سالی ا‌ست بحث کار شترمرغ را پیش گرفتیم شترمرغ دو بحث مولد دارد و پرورار، مولد تولید جوجه است که ما در حال حاضر بالای ۶۰ درصد جوجه استان را تأمین می‌کنیم و بخشی از جوجه استا‌ن‌های همجوار را هم تأمین می‌کنیم.

او افزود: جوجه‌هایی که به استان می‌فرستیم جوجه یک ماه به بالاست، چون زیر یک ماه ۸۰ درصد در خطر است و یک ماهه به بالا ۸۰ درصد از خطر عبور کرده است.

رضازاده افزود: چندین سال قبل بازار خوبی در استان کرمان نبود، چون با خواص گوشت آشنایی نداشتند و مشاوره در این زمینه نبود والان بحث مشاوره هم پیش گرفته شده از جمله در خصوص دارو و دان و... که مشکلی برای تولیدکننده ایجاد نشود.

او اظهار داشت: این مزرعه بالای ۱۲۰ قطعه مولد است و سالانه بالای یک هزار و ۳۰۰ قطعه تولید جوجه داریم.

رضازاده بیان داشت: بحث مولد هزینه بالایی نیاز دارد تا اینجا بالای دو میلیارد تومان هزینه گذاشتیم و هنوز هم در حال ساخت هستیم و برای توسعه هم برنامه داریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار