معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین از شناسایی چند تور غیرمجاز و جلوگیری از ادامه فعالیت آن‌ها خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمدی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: با توجه به فعالیت مجدد تور‌های گردشگری و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا، تشدید نظارت بر فعالیت این تور‌ها در دستور کار قرار گرفته است و طی هفته‌های اخیر با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و نیروی انتظامی چند تور غیرمجاز در قزوین شناسایی و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

محمدی افزود: بر اساس آئین نامه نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی تنها واحد‌های دارای مجوز رسمی از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مجاز به برگزاری تور‌های سیاحتی و زیارتی با رعایت ضوابط و مقررات مصوب از سوی این اداره کل هستند و فعالیت سایر واحد‌ها خارج از این چهارچوب غیر مجاز است.

او اضافه کرد: افرادی که قصد مسافرت با تور‌های گردشگری را دارند باید با آگاهی کامل از این موضوع برای رؤیت پروانه معتبر، آرم و آدرس دفتر در تبلیغات تور توجه کافی داشته باشند و فقط با عقد قرارداد ممهور به مهر دفتر و درج نام در لیست بیمه مسافران، وجه را واریز کنند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: هرگونه فعالیت تورگردانی بدون مجوز دفاتر توسط راهنمایان تخلف است و در صورت مشاهده ضمن معرفی فرد خاطی به مراجع قضائی، کارت راهنمای او باطل می‌شود.

محمدی از گردشگران و هم‌استانی‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص فعالیت تورگردانان با تلفن ۳۳۶۸۵۰۲۴ واحد نظارت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تماس بگیرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.