تاریخ قطعی برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال به زمان تایید شدن پیش نویس اساسنامه جدید از سوی فیفا بستگی دارد.

فدراسیون فوتبالبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درحالیکه پیش از این قرار بود مجمع تصویب اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، طبق جدول زمانبندی مورد تایید فیفا در تاریخ ۱۱ تیر برگزار شود اما ایرادهای فیفا به پیش نویس اساسنامه و انجام برخی اصلاحات مدنظر فدراسیون جهانی در این پیش نویس، تاریخ برگزاری مجمع مذکور را به تعویق انداخت.


طبق اعلام برخی منابع، فیفا تا پایان این هفته نظر خود را نسبت به پیش نویس اساسنامه ارسالی اعلام می کند. هر چند با توجه به صحبت های اخیر مهدی نبی، دبیرکل و احمدرضا براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فیفا همچنان نقطه نظراتی درباره این اساسنامه و البته آئین نامه انتخاباتی جدید فدراسیون دارد که به همین دلیل بعید به نظر می رسد با وجود رضایت فدراسیون جهانی نسبت به پیشرفت مراحل اصلاح اساسنامه، تا پایان هفته تایید نهایی برای فدراسیون ارسال شود.
 
طبق قانون در صورت تایید فیفا، اساسنامه جدید فدراسیون باید ۲۱ روز قبل از برگزاری مجمع در اختیار اعضای مجمع قرار بگیرد تا آنها هم نظرات خود را نسبت به روند مذکور اعلام کنند.
 
بیشتر بخوانید:

بعید است فیفا تا ۳۰ خرداد اساسنامه جدید را مورد تایید قرار بدهد، در غیر این صورت احتمال برگزاری مجمع فدراسیون در دهه سوم تیر وجود دارد. طبیعی است اگر تاییدیه قطعی فیفا برای فدراسیون تا پایان هفته اعلام نشود، هم احتمال برگزاری مجمع در تیر ۹۹ به زیر صفر درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار