بیش از ۱۷ هزار تن گندم تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نجفی سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران، گفت: بیش از ۱۷ هزار تن گندم از ۱۴ خرداد شروع فصل خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مازندران تاکنون تحویل مراکز خرید تضمینی اداره کل غله در استان گردید.

او افزود: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان مازندرانی ۴۳۶ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال بود که فایل‌های خرید برای پرداخت بهای گندم دریافتی در اختیار بانک کشاورزی قرار داده شد.

نجفی گفت: ۲۳ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آرد سازی و سیلو‌های بخش خصوصی و تعدادی از مراکز تعاونی روستایی جهت خرید محصول گندم در استان مازندران از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز گردید و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم می‌باشند.

او با اشاره به قیمت تضمینی گندم افزود: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم در سال زراعی جاری بر اساس ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید ۲۵ هزار ریال تعیین شده که نسبت به پارسال بیش از ۴۷ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: خرید گندم تنها از کشاورزان و خدمات دهندگانی صورت می‌گیرد که نام آن‌ها در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت شده باشد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.