استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بازاریابی برای فروش تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در سطح ملی و بین‌المللی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برنامه‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی این استان در برای تحقق اهداف جهش تولید تدوین و اعلام شود.

او افزود: برنامه‌های این حوزه برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در جهش تولید، ارتقای درآمد تولیدکنندگان، برگزاری نمایشگاه‌ها، عرضه مستقیم محصولات تولیدی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گردد.

عباسی اضافه کرد: مشکلات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به سه دسته مدیریت داخلی، مدیریت تولید و سیاست‌های کلان کشور تقسیم‌بندی می‌شود.


بیشتر بخوانید: موافقت با ثبت ملی پنج اثر تاریخی فرهنگی چهارمحال و بختیاری


او ادامه داد: بازاریابی برای فروش تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در سطح ملی و بین‌المللی، با هدف رونق اقتصادی و جلوگیری از انبار محصولات ضروری است.

عباسی گفت: برای تولید و رونق صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان باید برنامه‌ای علمی و عملی به صورت گروهی و کارگاهی طراحی، تدوین و اجرایی شود.

او افزود: البته برنامه‌های محوری حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی باید جزو اولویت‌های تمامی مدیران و مسئولان مرتبط قرار گیرد.

عباسی اضافه کرد: کاربردی شدن تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و استفاده از آن‌ها در نیاز‌های روزانه مورد توجه تولیدکنندگان باشد.

او ادامه داد: برای بررسی مشکلات حوزه تولید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان بازدیدی با حضور مسئولان مرتبط پیش‌بینی و پس از آن در نشستی تخصصی نسبت به ارایه راهکار‌ها برای رفع این مشکلات تصمیم‌گیری شود.

عباسی گفت: در این راستا می‌توان مشکلات را شناسایی، دسته‌بندی و به مسئولان مرتبط در سطح ملی منعکس کرد.

او افزود: افزایش تبلیغات در فضای مجازی، معرفی انواع رشته‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به همراه ارایه اطلاعات مناطق تفریحی، توریستی و گردشگری استان ضروری است.

عباسی اضافه کرد: تقویت سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) به منظور کمک برای رفع مشکلات حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و اطلاع‌رسانی درخصوص توانمندی‌های چهارمحال و بختیاری در این حوزه مورد توجه باشد.

او ادامه داد: مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری باید بیشترین ارتباط را با مدیران سرمایه در بخش‌های دولتی و خصوصی برقرار و از توان آنان در سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار