نخست وزیر رژیم صهیونیستی از برداشته شدن گام‌های عملی برای برپایی شهرک «رامات ترامپ» در جولان اشغالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در آغاز جلسه کابینه اعلام کرد این رژیم امروز گام‌های عملی خود را برای برپایی شهرک «رامات ترامپ» (بلندی‌های ترامپ) در منطقه جولان آغاز می‌کند؛ منطقه‌ای که متعلق به سوریه است، اما از سوی رژیم صهیونیستی به اشغال درآمده است.

گفتنی است پیشتر و در مارس سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اقدامی خصمانه اعلام کرد ارتفاعات اشغالی جولان را رسما به عنوان قلمروی رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

قرار است این پروژه در هفت کیلومتری مرز‌های جولان سوریه و ۲۵ کیلومتری مرز با لبنان و برای زوج‌های جوان ساخته شود. رژیم صهیونیستی سال گذشته از این زوج‌ها خواست تا برای تحویل واحد‌های مسکونی ثبت نام کنند.

بلندی‌های اشغالی جولان بخشی از خاک سوریه است که در جنگ شش روزه ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستی در آمد و از نظر تمامی کشور‌های جهان به جز آمریکا، یک منطقه اشغالی محسوب می‌شود. در حال حاضر هنوز ۲۰ هزار شهروند سوری (دروزی‌ها) به جای ترک خانه‌های خود، در جولان اشغالی مانده و سکونت دارند.

همچنین تا کنون بیش از ۳۰ شهرک صهیونیست‌نشین در جولان اشغالی با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر دایر شده است. منطقه جولان به علت منابع سرشار آبی از اهمیت راهبردی برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بلندی های ترامپ!!!!!!!!!!...دیگه واقعا رد کردن
آخرین اخبار