درخراسان رضوی تاکنون برای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان طرح کاداستر اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا دهقان معاون حفاظت امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: از مجموع ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی خراسان رضوی تاکنون برای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از این اراضی طرح کاداستر اجرا شده است.

او با بیان اینکه به ازای هر هکتار ۶ میلیون هکتار از اراضی خراسان رضوی بدون نقشه کاداستر است، افزود: برای اجرای کامل طرح کاداستر در اراضی خراسان رضوی ۴۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که متاسفانه هر سال تنها بین یک تا دو میلیارد تومان به این مهم اختصاص داده می‌شود.

معاون حفاظت امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: با این اعتبارات حداقل اجرای طرح کاداستر در اراضی خراسان رضوی ۲۵ سال طول می‌کشد که به طور کامل اجرا شود.

دهقان بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و بحث سند دار کردن تک برگی اراضی ملی، ضرورت دارد این مهم هرچه سریع تر به صورت کامل اجرا شود.
 
طرح جامع کاداستر و تهیه‌ بانک اطلاعات مکانی زمین‌های کشاورزی، طرحی در جهت اهداف دولت برای حفظ و توسعه‌ زمین‌های کشاورزی، مدیریت بهینه‌ منابع آب و خاک کشور است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.