سرکه سیب به علت مواد آنتی اکسیدان که در سیب وجود دارد به عنوان یک درمان ضد سرطان، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

سمیه بیکی دانشجوی دکترای گیاهان دارویی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: سرکه سیب برای شفافیت پوست و مو بسیار مفید است چون باعث ایجاد براقی مو و تمیزی آن می شود به خصوص در جلوگیری پوسته های سر و موهای چرب و رفع شوره مو تاثیرگذار است. حتی افراد می توانند به عنوان شامپو موی سر هم از آن استفاده کنند به طوری که در شامپو مورد استفاده خودکمی سرکه سیب بریزند و از خواص بی نظیر آن برای مو هایشان بهره ببرند.

او با اشاره به کاربرد سرکه سیب در تمیز کننده گی سطوح افزود: سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدی می تواند ضد عفونی کننده خوبی برای تمیز کردن سطوح باشد.

کارشناس گیاهان دارویی از کاربرد سرکه سیب در حفظ ایمنی و سیستم دفاعی بدن ادامه داد: به علت مواد آنتی اکسیدان که در سیب وجود دارد به عنوان یک درمان ضد سرطان سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و نیز ماده های موثر پکتین و فیبرهای موجود در این میوه و در سرکه آن به خصوص در موارد پیشگیری از سرطان های سیستم گوارشی بسیار موثر است.

بیکی بیان کرد: مصرف خوراکی سرکه سیب برای تمامی مزاج ها به یک اندازه مناسب نیست به عنوان مثال: در سرد مزاجان مصرف زیاد آن می تواند مشکلات درد مفاصل را ایجاد کند.

او با اشاره به منع مصرف افراد خاص از سرکه سیب تصریح کرد:مصرف آن برای افراد مبتلا به زخم معده مضر است به خصوص در صبح بصورت ناشتا برای این افراد مناسب نیست.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.