مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: جشنواره استانی دستور پخت غذا در زنجان که از ۲۴ خرداد ماه آغاز شده تا ۲۴ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

جشنواره دستور پخت غذا در زنجان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  ارجمند مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: برگزاری جشنواره دستور پخت غذا در زنجان یک رویداد مهم گردشگری است که سبب معرفی توانمندی‌ها و زمینه جذب گردشگران به استان زنجان را فراهم می‌کند.
 
او اظهار کرد: این جشنواره فرصتی است برای آشنایی با انواع خوراکی‌ها و غذا‌های ایرانی که توسط آشپز‌های حرفه‌ای و کدبانو‌هایی که هنر آشپزی ویژه‌ای دارند، تهیه می‌شود.

ارجمند افزود: در این جشنواره شرکت کنندگان از دستور پخت غذا، مواد تشکیل دهنده، خواص و فصل مناسب طبخ غذا عکس و فیلم تهیه نمایند و به حوزه بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری اداره کل ارسال کنند.

او گفت: اعلام نتایج ۶ مهر همزمان با روز جهانی جهانگردی و به همراه اهداء جوایز و تندیس به نفرات برترخواهد بود و بخش گردشگری این استان را رونق می‌بخشد. متخصصین و صاحب نظران آشپزی در سطح استانی، این جشنواره را داوری خواهند نمود و مطالب و تصاویر ارسال شده توسط شرکت کنندگان با قید نام شرکت کنندگان در کتاب دستور پخت منتشر خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های مختلف و به ویژه جشنواره‌های غذا برای جذب گردشگر، به رقابتی پر تکرار در سرتاسر دنیا بدل شده است.
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.