۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان استان به شبکه آبرسانی سالم و بهداشتی متصل می‌شوند.

امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: هم اکنون ۴۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند که ۱۲۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، آب پایدار ندارند.

او افزود: تامین آب پایدار ۵۰ روستا در برنامه امسال است و ۷۷ روستای دیگر نیز تا پایان سال آینده از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

امامی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی مصرف آب در استان در پی شیوع کرونا گفت: درماه‌های اسفند و فروردین مصرف آب در استان یک میلیون مترمکعب افزایش داشت و از ابتدای اردیبهشت هم نسبت به مدت مشابه پارسال این مصرف، ۱۳ درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب فاضلاب خراسان جنوبی اظهار کرد:با توجه به اینکه امسال تابستان گرمتری در راه است باید در مصرف آب، بیشتر صرفه جویی کنیم.


بیشتر بخوانید


او با ابراز نگرانی از مصرف آب لوله کشی برای آبیاری مزارع و باغات بیان کرد: متاسفانه مردم در برخی از روستا‌ها از آب لوله کشی برای آبیاری درختان و باغ‌های خود استفاده می‌کنند که این موضوع نگرانی برای کمبود آب در روستا‌ها را تشدید می‌کند.

امامی با بیان اینکه در روز‌های گرم تابستان نیازمند همکاری مردم برای صرفه جویی در مصرف آب هستیم ادامه داد: آب مورد نیاز مشترکان شهری استان از ۱۳۶ حلقه چاه فعال تأمین می‌شود که با مصرف و گرمای هوا میزان آبدهی این چاه‌ها افت داشته، اما نگران‌کننده نیست.

مدیر عامل شرکت آب فاضلاب خراسان جنوبی به اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب مردم در فصل تابستان اشاره کرد و تصریح کرد: با تلاش برای پایدارسازی منابع و همراهی مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب در شهرها، امیدواریم مشکلی برای تامین آب شرب شهروندان در فصل تابستان نداشته باشیم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.