کارگردان تئاتر گفت: استاد کشاورز هنرمندی منحصر به فرد و تکرارناشدنی بود.

ایرج راد کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص درگذشت استاد محمد علی کشاورز گفت: من تازه از سفر برگشته بودم و زمانی که تلفنم زنگ خورد و خبر فوت ایشان را به من دادند، بسیار شوکه شدم. ایشان در بیمارستان بستری بودند، ولی ما انتظار شنیدن خبر درگذشتشان را نداشتیم. درگذشت استاد کشاورز برای همه ما دردناک است. متاسفانه ما هنرمندانی را از دست می‌دهیم که تکرار نشدنی هستند.

از شنیدن خبر درگذشت محمدعلی کشاورز شوکه شدم‌/ «پدرسالار» سینمای ایران تکرارناشدنی است

وی افزود: استاد کشاورز در عرصه‌های مختلف تئاتر، سینما و تلویزیون درخشید؛ او از هنرمندان با ارزشی بود که در عرصه‌های مختلف بازی کرد و در همه آن‌ها هم موفق بود. می‌توانم بگویم او تکرار ناشدنی است. هنرمندانی از این دست جایگاه خاص و ویژه‌ای دارند؛ یعنی نوع کار و ارتباطشان با تماشاگر و نوع بازی شان و ارائه و اجرای نقش‌های مختلف از سوی آنها منحصر به فرد است.

راد با اشاره به اینکه برخی هنرمندان در یک قالب و شکل خاص نقش آفرینی می‌کنند، اما هنرمندانی که در قالب‌های کاملاً متفاوت و متضاد بتوانند ایفای نقش کنند آرتیست واقعی هستند، اظهار کرد: این‌ها کسانی هستند که می‌توانند نقش‌های مختلف با زمینه‌های کاملا متفاوت را اجرا کنند و محمد علی کشاورز یکی از این هنرمندان بود؛ کسی که در آثار بسیار متنوع و ارزشمندی بازی کرد. من افتخار این را داشتم که در گروه تئاتر مردم و اداره تئاتر سال‌ها با ایشان کار کنم و با روحیات و خلقیاتشان آشنا شوم. استاد هرگز پشت سر کسی صحبت نمی‌کرد و هر مسئله‌ای را که می‌خواست درباره کسی بگوید، در مقابل خودش بیان می‌کرد و نسبت به برخورد با افراد صداقت کامل داشت.

از شنیدن خبر درگذشت محمدعلی کشاورز شوکه شدم‌/ «پدرسالار» سینمای ایران تکرارناشدنی است

او گفت: استاد کشاورز هنرمند صادقی بود. گیرایی بسیار خاصی روی صحنه داشت و از همه لحاظ روی صحنه تاثیرگذار بود. پیشکسوتانی همچون محمدعلی کشاورز نظم و وقت شناسی فوق العاده ای داشتند و با دقت کامل کار خود را انجام می‌دادند. این دست هنرمندان علاقه‌مند به کارشان بودند و تلاش می‌کردند همیشه پیشرو باشند و حرکت‌های سازنده و با خلاقیت انجام دهند و خود را تکرار نکنند. همه پیشکسوتانی که از دست دادیم، جایگاه ویژه و خصوصیت خاص خود را داشتند و شخص دیگری مانند یا در حد و حدود آن‌ها نیست. محمد علی کشاورز هم در کار خود منحصر به فرد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار