رسول کاوه گفت: بیش از ۶ هزار کیلوگرم ماهی قزل آلای رنگین کمان در شهرستان خرامه تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رسول کاوه مسئول امور دام جهاد کشاورزی شهرستان خرامه گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار کیلوگرم ماهی قزل آلای رنگین کمان در این شهرستان تولید شده است که به بازار مصرف عرضه می‌شود.

او افزود: میانگین وزنی ماهیان سرد آبی پرورشی در استخر‌های دو منظوره ذخیره آب کشاورزی این شهرستان ۴۰۰ گرم است.

کاوه بیان کرد: با توجه به وزن ۹ گرمی اولیه بچه ماهی‌های قزل آلای رها شده، دوره پرورش آنان بیش از ۶ ماه ادامه یافت.

به گفته مسئول امور دام جهاد کشاورزی خرامه، ۲۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا با نظارت مستقیم کارشناسان شیلات شهرستان خرامه و مدیریت شیلات استان فارس در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی این شهرستان رها سازی شده است.

کاوه با تاکید بر ضرورت توسعه پرورش انواع ماهیان گرمابی و سرد آبی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی با توجه به شرایط موجود تاکید کرد و گفت: کشاورزان علاقه‌مند برای مشارکت و گرفتن مشاوره‌های فنی لازم به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

او بیان کرد: آبزی پروری علاوه بر بهبود دسترسی به منابع غذایی با کیفیت و پروتئین بالا موجب افزایش ارزش افزوده در کشاورزی و سود اقتصادی بهره بردار می‌شود.

مسئول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه گفت: برای توسعه آبزی پروری و ترویج مصرف آبزیان در بین جامعه روستایی و عموم مردم اجرای کارگاه‌های آموزشی توسط کارشناسان پهنه و شیلات در دستور کار است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار