فرماندار لنده گفت: به علت وزش باد شعله های آتش در جنگل های روستای آتشگاه این شهرستان دوباره شعله ور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید خدادوست موسوی فرماندار لنده با اشاره به شعله ور شدن دوباره آتش در جنگل های روستای آتشگاه این شهرستان گفت: این آتش سوزی از بعد از ظهر یکشنبه آغاز شد که با تلاش بی وقفه نیرو‌های اداری و مردمی بعد از ۶ ساعت در سه مرحله مهار شد.

او بیان کرد: در این آتش سوزی بیش از ۲۵هکتار از مراتع و درختان ۲ روستای بیشه‌ای و آتشگاه در بخش مرکزی لنده طعمه حریق شدند.

موسوی افزود: به علت وزش باد شعله آتش در مراتع و جنگل‌های روستای آتشگاه دوباره آغاز شده است و هم اکنون بیش از ۲۰ نفر از نیرو‌های مردمی و اداری در نزدیکی روستا در حال اطفاء حریق هستند.

موسوی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز و دمنده اطفاء حریق بوسیله محیط زیست کهگیلویه تامین شد، اضافه کرد: آتش قابل مهار است، ولی به علت شدت وزش باد امکان شعله ور شدن وجود دارد.

مردم آتش را مهار کردند

این آتش سوزی در حال گسترش بود که با کمک نیروهای مردمی، بسیج و سایر نیروهای حاضر در منطقه مهار شد. هنوز از خسارت این آتش سوزی گزارشی منتشر نشده است.

طی دو هفته اخیر آتش بخش زیادی از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد را درگیر کرده است و مهمترین نقش در مهار این آتش سوزی‌ها توسط مردم و دوست داران طبیعت ایفا شده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.