علوی گفت: امروز سیاست گفتاری دشمن حقوق بشری است، اما سیاست ظاهری سلطه‌طلبی است.

سیاست دشمن سلطه‌طلبی است، اما از حقوق بشر حرف می‌زندبه گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در جلسه کشوری «هم‌اندیشی برگزاری مراسم بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی»که امروز دوشنبه برگزار شد، گفت: این نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها منشأ خیر و برکت است، چرا که تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران و زیرساخت‌نگری آن برای جهانیان اهمیت خاصی دارد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه آیین مقدس اسلام گفتمان خود را بر اساس عقلانیت و حرمت‌گذاری به هر فکر و اندیشه‌ای قرار داده است، ادامه داد: اسلام خود را حق می‌داند، اما خود را بر دیگران تحمیل نمی‌کند و راه ارتباط انسان‌ها را باز می‌گذارد و بر جریان محبت بین انسان‌هایی که با هم از لحاظ دین، زبان و ... متفاوت هستند تاکید دارد.

وی بیان کرد: اسلام نمی‌خواهد بین جامعه بشری خصومت باشد و بر روابط محبت‌آمیز و سازنده در امور مختلف تاکید دارد. اما زمانی خداوند از رابطه باز می‌دارد که انسان‌ها به دلیل مسلمان بودن از حقوق خود محروم می‌شوند و دیگران با آن‌ها سرستیز دارند؛ که در برابر این افراد باید به گونه‌ای دیگر رفتار کرد چرا که پایبند هیچ عهد و پیمانی نخواهند بود.

علوی با تاکید بر اینکه اسلام تاکید می‌کند دشمن خود را به عنوان دوست تلقی نکنید. افزود: با کسانی که هر وقت بخواهند قرارداد‌های خود را نقض می‌کنند نمی‌شود روابط سازنده داشت چرا که آن‌ها در هر عرصه‌ای سعی می‌کنند وارد مقابله و مبارزه شوند. حرف از منابع ملی هستند، اما دنبال چپاول و غارت هستند و اگر قرار بر جنگ شد متقابلاً باید با آن‌ها مقابله کرد.

وزیر اطلاعات ضمن اشاره به اینکه جنایت، خونریزی، نقض حقوق بشر و ... در کارنامه آمریکا وجود دارد، گفت: هیچ وقت یک طرف از معاهده چند جانبه خارج نمی‌شود، اما وقتی کشوری بدون ملاحظه از معاهده‌ای خارج می‌شود دیگر چگونه می‌شود به او اعتماد کرد.

وی بیان کرد: اگر کشوری برای حقوق دیگران ارزشی قایل نباشد نمی‌توان به او اعتماد کرد. آمریکا و صهیونیست نشان دادند اهل منطق گفتگو نیستند و منطق آن‌ها همان زور است و برای اینکه آخرین قدم عقب نشینی را نداشته باشیم باید اولین قدم عقب نشینی را هم نداشته باشیم.

علوی گفت: امروز به مدد رهبر معظم انقلاب، قدرت نظامی و بسیاری موارد جمهوری اسلامی می‌تواند در برابر آمریکا مقابله به مثل کند و در برابر تجاوز او کوچکترین حرمتی برای او قایل نمی‌شود هر چند در پس حقوق بشر خود را پنهان کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار