افزایش ۳۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در گلستان / فعالیت ۴۲ کمپ ترک اعتیاد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان از افزایش ۳۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مجید زائری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۹۰ درصد معتادان در استان ما مرد و ۱۰ درصد بانوان هستند که از این آمار ۷۴ درصد از مصرف کنندگان، مواد مخدر سنتی و ۳۶ درصد مخدر صنعتی مصرف می‌کنند.

او افزود: متاسفانه اعتیاد عامل ۲۰ درصد قتل ها، ۶۵ درصد همسر آزاری ها، ۳۵ درصد کودک آزاری ها، ۵۵ درصد از طلاق هاست و ۵۰ درصد سرقت‌ها هم ریشه در اعتیاد دارد.

زائری از فعالیت ۴۲ کمپ ترک اعتیاد در استان خبر داد و گفت: ۳۹ کمپ ویژه آقایان و ۳ کمپ ویژه بانوان فعالیت کمی کند.

او ادامه داد: حدود یک هزار و ۲۵۰ نفر در این کمپ‌ها پذیرش می‌شوند، اما یکی از دغدغه‌های ما در حوزه مواد مخدر مرکز ماده ۱۶ واقع در توسکستان است که تنها یک مورد در گلستان وجود دارد و ظرفیت ۱۰۰ نفره آن پاسخگوی نیاز استان نیست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: سال گذشته در گلستان ۹ تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدرکشف شد که از این مقدار ۵۶ درصد تریاک، ۴۰ درصد حشیش و ۱۰ درصد سایر مواد مخدر بود.

زائری ادامه داد: در ماه گذشته ۳ تن و ۲۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در گلستان کشف شد که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

او با اشاره به کشف ۳ هزار قرص غیر مجاز از یک خودرو در شب گذشته گفت: متاسفانه مصرف قرص‌هایی همچون ریتالین در سطح استان زیاد بوده و گرچه اثر مقطعی بگذارد، اما موجب اعتیاد می‌شود.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.