تولید مکانیزه نان در استان با استفاده از علم رباتیک

مدیر شرکت دانش بنیان نان یوسف گفت: با سال ها تلاش توانستیم سیستمی را طراحی کنیم که با کمک آن دخالت دست در تولید نان را به حداقل برسانیم.

مجتبی توانایی مدیر شرکت دانش بنیان نان یوسف در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: سیستمی که ما داریم برگرفته از انتظارات وزارت بهداشت، وزارت صنعت و جهاد کشاورزی می‌باشد که مجموعه نان یوسف توانسته است برای توقعاتی که برای احیای نان کامل وجود دارد یک پل ارتباطی بین سنت، صنعت و سلامت ایجاد کند.

او بیان کرد: کاری که مجموعه ما انجام داد از یک آسیب شناسی شروع شد. با توجه به توصیه پزشکان تغذیه برای ارزش غذایی و سلامت نان سبوس دار و از آنجایی که ما یک گروه ماشین سازی هستیم و کارمان را از ده سال پیش که شروع کرده ایم و به صورت پاره وقت کار میکردیم سال ۹۳ شروع به نمونه سازی کردیم و در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ با کمک معاونت علمی و صندوق نوآوری وصندوق پژوهش اصفهان توانستیم این دستگاه هارا تکمیل کنیم.

مدیر شرکت دانش بنیان نان یوسف افزود: ما در حقیقت روی ۳ اصل اساسی سرمایه گذاری کردیم. اول احیای آرد کامل گندم که در سطح کشوریکی دو کارخانه در این زمینه به خوبی فعالیت می‌کنند که بحث سبوس دار بودن آن است. دومی تخمیر که در نانوایی‌های استان اتاق تخمیر نداریم. ما علم رباتیک را طی فرایند‌هایی در خدمت سنت درآوردیم. قسمت سوم آن حرارت غیر مستقیم است. ما یک سیستم هواپز طراحی کردیم که یک پله از سیسیتم غیرمستقیم بهتر است. وقتی که رباط نان گذار خمیررا به تنور منتقل می‌کند نان در مدت ۳ دقیقه در راه که در یک سونای ۲۵۰ درجه این پخت میسر می‌شود و در نهایت به قسمت خروجی منتقل می‌شود.

مجتبی توانایی گفت: در خصوص اشتغال زایی در قسمت ماشین سازی ما بیش از ۴۰ نفر را اشتغال سازی کردیم که در بخش‌های مهندس‌های فنی – نیرو‌های اجرایی و تراشکاری و عده‌ای به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند. در قسمت شعب نان یوسف در هر شعبه هر شیفت ۳ نفر به همراه یک ناظر بهداشت کار می‌کنند. در نگاهی کلان به موضوع تلاش بر این بوده که کیفیت را حفظ کنیم. یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت تولید نان با حداقل رساندن دخالت دست می‌باشد. ما این کار را در طراحی هایمان تعریف کردیم که این خط بیش از ۸۵ درصد آن اتوماتیک می‌باشد و در آینده نزدیک به ۹۵ درصد می‌رسانیم.
 
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
عالی
آخرین اخبار