فعالیت تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود

فعالیت تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال‌ و بختیاری اظهار داشت: کانون به عنوان یک دستگاه فرهنگی در شرایط سختی که با شیوع کرونا، باید رسالت خود را انجام و نشاط را به جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان برگرداند.

او افزود: فعالیت تابستانه کانون برای اعضا و کودکانی که چشم امیدشان برای اوقات فراغت تابستان به کانون است، آغاز می شود.

رحیمی با اشاره به دستورالعمل ستاد ملی کرونا اضافه کرد: به مراکزی که فعالیت تابستانه داشته باشند به علاوه ۱۰ درصد تشویقی، درصد مضاعفی نیر اختصاص می‌یابد.

رحیمی از اختصاص قطعی ۱۵ درصدی افزایش حقوق نیرو‌های پاره وقت خبر داد و افزود: در فعالیت‌های تابستانه از مشارکت این نیرو‌ها استفاده و حقوق مربیان در تابستان امسال را درصدی محاسبه می‌کنیم تا در صورت افزایش فعالیت حقوق آن‌ها اضافه شود.

او اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال‌ و بختیاری، استعدادیابی است، نباید فقط به آمار کمی توجه کنیم بلکه باید به هویت اصلی کانون بیشتر توجه و کیفیت آموزش را بیشتر در نظر بگیریم.


بیشتر بخوانید: آغاز فعالیت مجازی کانون پرورش فکری شهرستان بن


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه کرونا تلنگری برای اجرای فعالیت‌های جدید و شیوه‌های متنوع است، تصریح کرد: مقرر شد هر مرکز فرهنگی و هنری استان، طی ۶ ماهه دوم سال، یک روز را برای حضور فیزیکی مسولان ستادی و محلی کانون در نظر بگیرد تا به بررسی مسایل آن مرکز پرداخته و فعالیت کودکان و نوجوانان این مراکز بیشتر به صورت مجازی و آنلاین یا با رعایت فاصله اجتماعی و برگزاری کلاس‌ها با تعداد اندک اعضا در هر کلاس انجام شود.

رحیمی با اشاره به لزوم استفاده از خلاقیت در همه فعالیت‌ها از جمله استفاده از متون کهن و کتاب خوانی، خاطرنشان کرد: مراکزی که از روش‌های خلاقانه در فعالیت‌های خود به ویژه ((متون کهن)) مانند شاهنامه خوانی استفاده کنند مورد تشویق قرار می‌گیرند چرا که فرهنگ ما ریشه در متون کهن دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فعالیت‌های درآمدزای کانون به عنوان یک شرکت دولتی خودکفا باید ادامه یافته و تقویت شود. باید در زبان آموزی از آموزش آنلاین حتی برای روستاییان و عشایر استفاده کنیم.

او فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بسیار حساس و مهم برشمرد و اضافه کرد: در شرایط کرونا باید فعال باشیم و کانون که گفته می‌شد در پیله بوده و به تازگی از پیله خود بیرون آمده با کرونا نباید به پیله‌ای جدید برود بلکه با عملکرد پررنگ‌تر باید جامعه را متوجه فعالیت خود کند.

رحیمی یادآور شد: هدف از ایجاد انجمن‌ها استعدادیابی است و این انجمن‌ها باید به عنوان یک تشکل مستقل عمل کرده، استعدادیابی و هدایت استعداد کودکان از طریق آن‌ها انجام شود به طوری که ستاد صرفا به یک دستگاه نظارتی تبدیل شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.