به منظور جلوگیری از ابتلا کارکنان شرکت ملی حفاری ایران به ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی بصورت دقیق اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید قربانی مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران گفت: شیوه نامه‌های سلامت و پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از همه گیری آن اجرا می‌شود.

او به پیگیری اجرای دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: همسو با اقدامات به عمل آمده در این زمینه فرهنگ سازی مناسبی صورت گرفته که بازخورد موثری داشته است.

قربانی اظهار داشت: غربالگری و پایش ۲۹ هزار و ۴۹۳ نفر در مبدأ اعزام کارکنان به دستگاه‌های حفاری و ۱۰ هزار و ۶۸۰ نفر کارکنان مأموریتی به موقعیت‌های عملیاتی و انجام مسـتمر غربالگری از نفرات در ورودی ساختمان‌های اداری، کارگاه‌ها و همچنین کارکنان ثابت دسـتگاه حفاری از سوی پزشکان مقیم و تلاش افسران ایمنی در موقعیت دستگاه‌ها در ارتباط با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشت فردی و عمومی بخشی از اقدامات اجرایی در مباحث پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

دبیر کمیته مدیریت شرایط اضطراری شرکت، تقسیم ۵۰ درصدی ۲ هزار و ۲۸۰ نفر و ۳۰ درصدی ۶۰۰ نفر از کارکنـان جهت حضور در محـل کـار براساس ابلاغیه و دستورالعمل‌های صادره از سوی مراجع ذیصلاح، مرخصی سالیانه ۹۶ نفر از بانوان شاغل باردار، دارای فرزند کوچک و شیرخوار، دریافت گواهی سلامت ۲ هزار و ۵۲۳ نفر از کارکنان مأموریتی قبل از اعزام به دستگاه‌های حفاری را از دیگر اقدامات تاثیر گذار در این خصوص عنوان کرد.

او بیان کرد: تأمین و ارسال تعـداد ۴۵ هزار و ۷۵۰ جفت دسـتکش و ۲۱ هزار و ۱۰۰ عـدد ماسک برای کارکنان خدمات اردوگاهی و گروه خدمات پزشـکی مقیم دستگاه‌های حفاری، گنـدزدایی کاروان‌های دسـتگاه حفاری، اردوگاه ها، ساختمان‌های اداری، منازل سازمانی، تأسـیسات و کارگاه‌ها از سوی گروه واکنش سـریع از جمله اقدامات این شرکت برای مقابله با کرونا به شمار می‌رود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، ترخیص ۲ هزار و ۳۷۱ نفر از کارکنان دکل‌های حفاری و ۷۶۲ نفر از کارکنان اماکن اداری، تأسـیسات و کارگاه‌ها با اولویت کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای (قلبی و عروقی، ریوی، دیابتی و فشارخون بالا) را از دیگر اقدامات انجام شده در تحقق شیوه نامه‌های سلامت و بهداشت عنوان کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: تأمین ۱۸ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست و الکل، ۲۳ عدد ترمومتر لیزری و ۳۰ عدد پالس اکسیمتری، نصـب ۴۳۰ مخزن نگهـداری محلول ضـدعفونی کننـده در دسـتگاه‌های حفاری و ۳۶۰ مخزن در ساختمـان هـای اداری، تأسـیسات و ۶ هزار لیتر آب ژاول برای گندزدایی کاروان ها، ساختمان‌های اداری، کارگاه‌ها و تأسـیسات نیز انجام شده است.

به گفته علی قربانی، تامین و تحویل ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر آب ژاول به سازمان آتش نشانی اهواز، نصب ۵۰۰ عدد علائم هشدار دهنده درخصوص راه‌های پیشـگیری با کرونا ویروس در مناطق عملیاتی و پشتیبانی و آموزش ۹ هزار نفر از کارکنان واحـدهای خـدماتی درخصوص رعایت بهداشت فردی، نظافت و ضدعفونی صـحیح سـطوح از اقدامات مفید و تاثیر گذار در پیشگیری و مقابله با این ویروس پرخطر به شمار می‌رود.

او با اشاره به همکاری تنگاتنگ بخش‌های مختلف اعم از مدیریت HSE، اداره فوریت‌های پزشکی مدیریت منابع انسانی و مدیریت‌های عملیاتی، پشتیبانی و ستادی در تحقق این اقدامات در سطح شرکت، گفت: بررسی عملکرد سیستم‌های تهویه ساختمان‌ها و گندزدایی کامل آنها، تأمین ۷۶۰ عدد وسایل حفاظتی بهداشتی برای گروه فوریت‌های پزشکی، هماهنگی و پیگیری کارفرمایان برای ایمن سازی دسـتگاه‌های حفاری نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه هستند.

قربانی تعطیلی رستوران ها، اماکن فرهنگی ورزشی، استخر، خوابگاه‌ها و مهمانسرا‌ها و گندزدایی روزانه وسایل حمل و نقل عمومی شرکت، محدود کردن جلسات، لغو برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه ریزی شده از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی تا اطلاع ثانوی، ممنوعیت انجام آزمایش اسپیرومتری در معاینات طب کار و ایجاد کارگروه واکنش سریع از دیگر اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای در این شرکت به شمار می‌آید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار