مریم زابلی گفت: کارشناسان تغذیه این دانشگاه از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ به بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از مردم سیستان و بلوچستان مشاوره تغذیه ارائه کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر مریم زابلی مدیر سلامت جمعیت، خانواده، مدارس و تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: هم اینک با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و لزوم پاسخ به سوالات مکرر خانواده ها در خصوص موضوعات تغذیه ای برای پیشگیری و کنترل ویروس کووید ۱۹ در دوره های مختلف زمانی قبل از ابتلا، دوران بیماری و بهبودی مصرف مکمل های مورد نیاز گروه های مختلف سنی و رعایت ایمنی مواد غذایی، وزارت بهداشت اقدام به راه اندازی مشاوره تغذیه در سامانه ۴۰۳۰ ویژه پاسخگویی به سووالات مردم در این زمینه کرده است.

او  افزود: پنج نفر از کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این سامانه عضو هستند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده، مدارس و تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: مشاوره آنلاین تغذیه در خصوص مقابله با ویروس کرونا در سامانه تلفنی ۴۰۳۰ از ساعت هفت صبح تا ساعت ۲۴ پاسخگوی سووالات تغذیه ای مردم سیستان و بلوچستان است.

زابلی ادامه داد: این کارشناسان به طور متوسط در هر هفته بر اساس شیفت های کاری تعیین شده به حدود ۲۰۰ نفر از تماس گیرندگان پاسخ و مشاوره تغذیه در خصوص تغذیه در پیشگیری از ابتلا و دوران نقاهت بیماری کرونا و سایر موضوعات مرتبط ارایه می کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار